Alla inlägg den 26 december 2008

Av Trollena - 26 december 2008 15:17

Nu är det mesta julfirandet över.

 På julafton kom mamma, pappa och brorsan som planerat. Allt gick bra förutom när mamma glömde bort att hon hade köpt julklappar ( i och för sig via mig) och hon fick lite panik och började leta efter pappas plånbok som varit borta jättelänge och sen sin egen och till slut halade hon fram en femhundring som hon ville att jag skulle växla så att hon kunde ge till barnen i julklapp. Herre gud, jag vet inte hur många gånger både jag och brorsan talat om för henne att det redan var ordnat. Ja, ja, till slut lugnade hon ner sig och det blev rätt så trevligt. Lillkillen var alldeles exter när tomten kom, hoppade bara upp och ner och skrek; JAAAAA, TOMTEN KOMMER! TOMTEN KOMMER!

Ingen rädsla, det var bra. Tjejen konstaterade på slutet av kvällen att hon älskade att fira jul med släkten.

Juldagen tillbringades mest på jobbet,,,,men nu är jag ledig i fyra dagar. Välbehövligt! Typiskt bara att nu verkar jag få en förkylning i stället. Värker i kroppen och huvudet och snoret rinner.

Ha en god fortsättning gó-vänner!

Ovido - Quiz & Flashcards