Alla inlägg den 7 december 2008

Av Trollena - 7 december 2008 11:03

Ni glömmer väl inte julkalendern som ligger under mina länkar?


Av Trollena - 7 december 2008 10:41

Jobbar som en skållad råtta nu i helgen, det är så mycket man vill hinna göra så det är bara att sätta fart. Ska ändå försöka skriva lite.

Pappa kom hem i fredags, han var trött och inte klar i knoppen, men det går väl kanske till sig, så gott det nu kan bli. Han är ju som sagt inte riktigt klar sen tidigare.

När vi kom hem så frågade pappa efter Jan och undrade varför han inte var där, när jag började fråga ut vad han menade så visade det sig att han trodde att Jan bodde kvar i stan, jag tror att det är nog minst åtta år sedan han flyttade.

Hemtjänsten och distriktsköterskan kom dit och tog över pappa så att jag kunde börja slappna av. PUH!


På lördagen när jag pratade första gången med mamma så var allt bra, nästa gång jag pratade med henne så grät hon, då satt hon med ett brev framför sig som en av bröderna skrivit till henne där han försöker få dem att fundera på framtiden och om de ska börja fundera på ett annat boende, med tanke på diagnoserna de har och den prognos som finns för dem bägge. De kommer inte att bli bättre. Det är bara det att varje gång mamma tar fram det där brevet så blir hon så ledsen och sen blir hon som apatisk och bara deppar. Men hon kanske behöver läsa det om och om igen för att få nån sorts insikt. Vad vet jag?

På måndag ska jag i alla fall prata med biståndshandläggaren om nytt boende för mamma och papppa, om det nu finns nåt ställe de passar på.


På lördagkväll fick mamma och pappa påhälsning av min moster och morbror och det var nog precis vad de behövde, mamma var i alla fall mycket gladare igen när jag ringde och sa godnatt till dem.


I kväll efter jobbet åker jag dit för att dela medicinen, får väl se hur läget är då. 


Ovido - Quiz & Flashcards