Direktlänk till inlägg 27 september 2009

Söndagsbesök

Av Trollena - 27 september 2009 11:04

Är alldeles strax på väg till mamma och pappa. Hoppas att man kan få en trevlig pratstund med dem och inte bara springa runt i lägenheten och "greja" med något hela tiden. Saknar det där med att bara umgås och kunna sitta och diskutera olika saker eller bara berätta om hur man har det nu förtiden, men den förmågan eller intresset finns inte längre (jag gissar på det första).


Nästa helg tänkte jag att vi skulle fira mammas födelsedag som är mitt i veckan, men det blir nog bättre att ta det på helgen då förhoppningsvis min faster kan ta med sig farmor och komma och hälsa på. Pappa sa sist jag var där att han skulle vilja träffa henne, så då passar det väl bra om de kan komma då. Håller tummarna på att allt funkar och annars får jag ta med mig pappa till farmor någon dag framöver. Man får väl komma ihåg att det är jobbigt för farmor också,,,hon blir 97 år nästa år.

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Trollena - 20 oktober 2009 22:00

Åkte till mamma och pappa i morse som jag lovat. Allting verkade så bra där, mamma var på hyfsat bra humör och hade inte en aning om vad det var hon hittat under sängen igår kväll. Hon for iväg till aktivitetscentret en timme efter att jag kommit d...

Av Trollena - 19 oktober 2009 19:52

-Hej, det är jag. Nu vet inte jag hur jag ska göra och hur jag ska kunna prata med någon. Jag har ju ingen telefon nå´ mer. - Vad menar du? Du pratar ju i telefonen nu. - Jag menar att jag har ingen lur och hur ska jag då kunna prata med någon? ...

Av Trollena - 16 oktober 2009 19:03

I dag på min lediga dag har jag varit och klippt håret. Hade barnen med mig och tjejen min hade sån hemsk hosta. Hade planerat att vara en stund hos mamma och pappa idag, men det sket sig eftersom jag är rädd att pappa ska bli smittad. Jag kilade b...

Av Trollena - 13 oktober 2009 23:08

På förmiddagen när jag var in till pappa (mamma var på aktivitetscentret) så hade fortfarande ingen kommit och hämtat kartongerna, däremot såg det ut som de hade varit och grävt i dem men det kan ju lika gärna vara mamma som gjort det. Nu i kväll när...

Av Trollena - 13 oktober 2009 08:10

Tidig morgon med en rejäl genomgång av tandhygienisten och kontroll av tandläkaren och besök på två olika banker. Det är inte klokt vilken väntetid det var på den ena banken.   Sedan styrde jag stegen mot mamma och pappa. Pappa var rätt pigg oc...

Skapa flashcards