Alla inlägg under april 2009

Av Trollena - 21 april 2009 06:45

Just nu är jag nere i en svacka och har ingen större ork att skriva.

Allt är sig ungefär likt med mamma och pappa.

Jag kommer nog igen om någon dag och skriver lite mer, just nu får detta duga.

Av Trollena - 17 april 2009 12:10

Har fortfarande inte fått någon ordning på datorn, så nu sitter jag på jobbet och försöker plita ner några rader under lunchen.


Har tyvärr inte haft tid att kolla till mamma och pappa något ännu. Fick ett brev från tonåringens skola om att det börjar bli kritiskt läge för honom att komma in på gymnasiet och då blev jag tvungen att prioritera bort m & p för pojken som behöver mycket handledning för att komma igång ordentligt.

Jag får nog lägga ner hela min själ för att få honom att fixa det här,,,men det ska han göra.


Har ju naturligtvis pratat med mamma på telefon varje dag, men som jag berättat förut så vet man ju inte hur allt funkar för dem när hon nästan alltid säger att allt är bra.

Förhoppningsvis så kommer vi iväg ikväll och fixar det här med diskmaskinen i alla fall och då får jag äntligen kolla till dem.

Av Trollena - 14 april 2009 17:04

Sitter på jobbet just nu. Min dator har pajat hemma så jag passar på att skriva några rader härifrån.

Egentligen har jag inte så mycket att komma med, har bara pratat med mamma på telefon igår och idag och enligt henne är allt bra, men det vet man ju aldrig. Jag hoppas att det är bra.

Ringt till diskmaskinsreparatörer och deras rekommendation är att köpa en ny maskin eftersom det skulle bli så dyrt att fixa till det som är fel på en så pass gammal diskmaskin,,,så det ska jag försöka ta tag i imorgon efter jobbet. Kanske.

Av Trollena - 12 april 2009 23:45

I dag gick det lite bättre i tvättstugan än sist, jag lyckades hinna torka allt. Sen försökte jag laga mamma och pappas diskmaskin som inte körde hela programmet igenom men det gick inte så bra.

Det var inte de vanliga felen som man lätt kan åtgärda själv genom att göra rent, det verkar vara något allvarligare. Satte en stor lapp på diskmaskinen om att de inte får starta den eftersom den luktade bränt och elementen i den var knallröda trots låg temperatur på programmet. Får ringa någon som eventuellt kan kolla på den och i värsta fall får de köpa en ny.


Vi tog en promenad till mataffären ner på stan, pappa i rullstolen. Vädret var strålande så det var nog skönt för dem att komma ut lite grann och sen var det dags att åka hem till mig för lite påskmiddag.


Mamma var snurrig som vanligt men idag märktes det att även pappa var oklar. Han trodde att jag bodde i Nolby, han trodde att jag pratade med stora pojkens pappa när jag ringde hem och var väl lite förvånad över att vi var ihop igen och när vi pratade om brorsans barn så trodde han att brorsans äldsta var tretton år,,,han var alltså ungefär tio år bakåt i tiden( fast jag har inte bott i Nolby sen jag bodde hos dem).


Mamma började duka fram tallrikar på bordet tre gånger fastän jag talade om för henne att vi skulle fara hem till oss och äta, med bara några minuters mellanrum.

När vi var på affären var hon och hämtade mandariner tre gånger med några sekunders mellanrum, på en gång jag la tillbaks påsen vände hon och tog en ny trots att det låg en påse i korgen. Det var lite svårt att hålla sig för skratt. Jag fattar inte hur hon klarar av att gå och handla nånting själv, men ibland gör hon ju det.


Efter middagen började mamma bli så där orolig igen som hon blir när hon inte är hemma och hon hade nästan inte tid med kaffe och efterrätt, hon pratade bara om att det var dags att åka hem.


Nu är det dags för mig att skutta i säng.

Jobbdag imorgon. Easter Bunny 





Av Trollena - 11 april 2009 07:47

Mina föräldrar har nog inte så roliga liv nu.

Mamma går runt i sin lilla "flytta på saker och plocka runt-värld" och pappa bara sitter och verkar vänta ut tiden eller nåt. Dom kan ju inte göra så mycket. Hon har nog rätt i det, mammas väninna, de är klart understimulerade bägge två.

Jag vet inte om man kan säga att de har så mycket glädje av varandra heller, de verkar inte prata så mycket med varandra och frågan är ju om de kan föra en vettig diskussion överhuvudtaget med varann, pappa hör dåligt och mamma missförstår nästan allt man säger.

Det är så tråkigt att se.


I morgon ska jag fara till dem och greja i tvättstugan igen och sen tänkte jag ta med dem hem till oss på lite påskmiddag. Hoppas att det blir ett litet trevligt avbrott i deras vardag.

 Easter jumping bunny 





Av Trollena - 10 april 2009 11:25

 Easter eggs 2 I dag ska jag bara ner en snabbis till mamma och pappa, jag jobbar ju trots att det är långfredag. Jag tänkte bara att jag skulle kolla om allt är OK med dem, "påska" med dem får vi göra på söndag.


GLAD PÅSK!!!








Av Trollena - 8 april 2009 08:12

Var hos mamma och pappa igår och hjälpte dem i tvättstugan, retar mig på att det är så usel torkning där, finns inte en chans att hinna torka på den tid man har på sig, nu blev tiden ännu kortare eftersom jag skulle på jobbet.

Arbetsterapeuten kom till pappa för att kolla och mäta med en ramp till duschen så pappa kan komma in till duschen med en duschstol, i samma veva var hemtjänstpersonalen där och de tyckte att det var toppen. Sparar nog tid och besvär för dem.

Sammanlagt var det fem personer där samtidigt, mamma stängde in sig i sovrummet vilket jag förstår, det blev för mycket helt enkelt.

Pappa var pigg och mamma stökade runt med alla pryttlar och flyttade runt saker i lådorna som vanligt.


I dag har jag ledig dag men kommer inte åka in till mamma och pappa. Måste få ha min lillkille hemma från dagis nån gång, måste ge honom lite tid också. Känns jättetråkigt att jag inte kan ta med lillen till m & p, men jag vågar inte lita på mammas humör och det är inte så jag vill att barnen ska se sin mormor. 

Av Trollena - 6 april 2009 23:08

Fått ett samtal ikväll från mammas bästa väninna. Hon berättade att mamma inte hade hittat hem idag. Jag tror ju att det hänt en gång tidigare men jag fick ju den sortens virrighet bekräftad nu.

Väninnans make hade i alla fall hjälpt mamma hem.

Hur ska det gå??


Jag fick dåligt samvete när hon också började prata om att mamma måste få gå på nåt sorts dagcenter för att få stimulans och det är klart att jag tänkt tanken själv,,,,men när ska jag hinna ta med mamma på någon dagcentral som ju bara har öppet på dagarna.

Vad ska jag ta mig till?


Skapa flashcards