Alla inlägg den 23 december 2008

Av Trollena - 23 december 2008 22:53

Äntligen! Nu har jag tagit mig en glögg och bara suttit och njutit.

Brorsan har kommit på plats och mamma och pappa har börjat köra med honom som vanligt. (Stackar´n)

Jag är klar med allt nu (hoppas jag).

I kväll när jag kom från jobbet hade maken plockat fram granen och satt i ljusen men lämnat påklädning av granen till mig och barnen, han har lärt sig att det är bland det viktigaste med julen för mig. Jag får ju inte pynta som jag vill längre, det är ju de små som bestämmer nuförtiden, men det är ju så härligt att se att de älskar det lika mycket som jag.

Tonåringen höll på att baka pepparkakorna som jag inte hunnit (första baket som jag gjorde har redan tagit slut) och bara en sån sak gjorde mig alldeles jul-varm i hjärtat.


I morgon kommer brorsan med mamma och pappa hit och firar med oss. Känns bra!


JULKRAM TILL ER ALLA OCH JAG HOPPAS ATT NI FÅR EN LUGN OCH HÄRLIG JUL!!!

Av Trollena - 23 december 2008 08:34

ÅHH FYYY! Vad trött jag är. När jag var klar med bakning, godistillverkning och Janssons frestelse i går slog jag in de  (nästan) sista julklapparna,,,,då var klockan 01.07 Tänkte först bara softa i dag innan jag åker i väg och jobbar, men slog mig att jag glömt julklapp till brorsan och till storkillens faster och farmor som alltid köper julklappar åt hans småsyskon. Lite panik.

Nu måste jag alltså fara in till stan och stressa med ungarna i släptåg.


Har inte pratat med storebror sedan i förrgår men han borde kommit fram nu. Ska försöka hinna med att fara förbi en sväng där sedan.

Ovido - Quiz & Flashcards