Direktlänk till inlägg 18 augusti 2008

En bra dag idag.

Av Trollena - 18 augusti 2008 14:20

I dag var en bra dag för mamma. Hon lät positiv i telefon när jag ringde i morse.

När jag frågade vad jag skulle handla åt dem så kunde hon i och för sig bara komma på att pappa behövde Alvedon och resten sa hon att jag fick bestämma. Så jag handlade det som jag vet går åt hemma hos dem + Alvedon.

När jag kom dit var mamma på väg ut för att handla Alvedon, det hade hon glömt att jag skulle köpa. Det är inte så lätt alla gånger.


Pappa var trött idag, fick hjälpa honom att byta kläder och så, men sen somnade han.


Mamma pratade om hur bra de haft det när Jan var där (hon menade Hans) och vilket intressant test han hade gjort på henne. Det har jag inte hört resultatet av ännu, så jag får nog ringa brorsan i kväll. Mamma hade tyckt att det var riktigt roligt.


Mamma pratade också om de trevliga tjejerna från hemtjänsten som brukar komma dit. Hon berättade om hur de brukar ta fram mat ur kylen till pappa och att de var så hjälpsamma.

Detta är ju annars det värsta mamma vet, när nån av dem öppnar kylskåpet brukar ju mamma se rött och antingen bråka på dem eller också går hon in i sovrummet och stänger dörren. Det är nog det hon tycker är mest kränkande.


- Vad skönt att du känner så nu.

- Ja, jag har tänkt att jag kan nog bara acceptera hur det är. Försöka ta en dag i taget. Det måste ju gå.


Är det brorsan som fått henne så harmonisk, eller vad är det?

Det kändes skönt, jag upplevde henne som mycket klarare i huvudet än vad hon varit på länge.

Jag njuter så länge det nu håller i sig.

 
 
Ingen bild

Jessica

18 augusti 2008 15:12

Skönt att höra. Känns det gruvsamt att jobba imorgon? Det tycker jag, vi kanske ses nåt under dan.

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Trollena - 20 oktober 2009 22:00

Åkte till mamma och pappa i morse som jag lovat. Allting verkade så bra där, mamma var på hyfsat bra humör och hade inte en aning om vad det var hon hittat under sängen igår kväll. Hon for iväg till aktivitetscentret en timme efter att jag kommit d...

Av Trollena - 19 oktober 2009 19:52

-Hej, det är jag. Nu vet inte jag hur jag ska göra och hur jag ska kunna prata med någon. Jag har ju ingen telefon nå´ mer. - Vad menar du? Du pratar ju i telefonen nu. - Jag menar att jag har ingen lur och hur ska jag då kunna prata med någon? ...

Av Trollena - 16 oktober 2009 19:03

I dag på min lediga dag har jag varit och klippt håret. Hade barnen med mig och tjejen min hade sån hemsk hosta. Hade planerat att vara en stund hos mamma och pappa idag, men det sket sig eftersom jag är rädd att pappa ska bli smittad. Jag kilade b...

Av Trollena - 13 oktober 2009 23:08

På förmiddagen när jag var in till pappa (mamma var på aktivitetscentret) så hade fortfarande ingen kommit och hämtat kartongerna, däremot såg det ut som de hade varit och grävt i dem men det kan ju lika gärna vara mamma som gjort det. Nu i kväll när...

Av Trollena - 13 oktober 2009 08:10

Tidig morgon med en rejäl genomgång av tandhygienisten och kontroll av tandläkaren och besök på två olika banker. Det är inte klokt vilken väntetid det var på den ena banken.   Sedan styrde jag stegen mot mamma och pappa. Pappa var rätt pigg oc...

Ovido - Quiz & Flashcards