Alla inlägg den 28 augusti 2008

Av Trollena - 28 augusti 2008 12:02

Kom av mig i går och hade lite att stå i, så jag hann inte skriva ner hur det gick i går.


Mötet hemma hos mamma och pappa var med biståndshandläggaren, distriktsköterskan, jag och m & p.

Det var lite svårt att få nånting bestämt,,känner mig inte riktigt nöjd. Mamma talade bara om hur pigg hon var och vad vi än försökte med för att pappa skulle få mer hjälp, så talade hon om att det kunde hon fixa.

När nån frågade pappa om vad han ville och hur han upplevde saker och ting, så sa han som vanligt på sitt "sävliga" sätt; - Jo men, jag tycker allt fungerar bra. Allt går jättebra.

 Det är svårt att få något vettigt ordnat.


Lite förändringar blev det i alla fall i teorin, sen hur det blir i verkliga livet återstår att se. (Nää, inte är jag en pessimist, inte.)

Hemtjänsten ska i alla fall ha möjlighet att hjälpa pappa mer med klädbyten, säga tilll honom när det är dags för duschning.

Hemtjänsten ska kunna gå och handla åt mamma och pappa om det saknas något och räkning skickas sedan hem till dem (praktiskt) OCH en mat låda till blir beställd (kors i taket). Pappa måste ha mer mat, får alltså inte dela med mamma längre + att mamma gått ner så mycket i vikt. Vi vill ju inte att hon ska försvinna.


Allt finns på papper, håll tummarna att det funkar nu!

NU måste jag jobba vidare, sånt här ska man väl inte göra på arbetstid. SKÄMS!!

Ovido - Quiz & Flashcards