Alla inlägg den 19 oktober 2009

Av Trollena - 19 oktober 2009 19:52

-Hej, det är jag. Nu vet inte jag hur jag ska göra och hur jag ska kunna prata med någon. Jag har ju ingen telefon nå´ mer.

- Vad menar du? Du pratar ju i telefonen nu.

- Jag menar att jag har ingen lur och hur ska jag då kunna prata med någon?

- Mamma, försök att lugna dig nu. Det är inget fel på din telefon du pratar ju i den med mig just nu. Du pratar i telefonen nu.

- Ja, men jag får ju ingen bild. Jag kan ju inte titta på tv:n.

- Ok, är det tv:n det är fel på.

- Jag säjer ju det.

- Ok, är det någon hemma hos er nu? Någon från hemtjänsten?

- Nä, det är ingen här.

- Jag hör att er tv står på nu. Har du ingen bild, eller?

Kort paus

- JA, DEN STÅR PÅ! JAG ÄR VÄL INTE BLIND HELLER!!!!

Helt plötsligt blev mamma jättearg.

-Lugna dig, då vet vi att telefonen och tv:n funkar är det något annat som kan vara problemet?

- Jag är så trött, jag har slitigt så hela dagen?

- Vad har du slitigt med då? Pappa eller städning?

- DET ÄR INGET FEL PÅ STÄDNINGEN HÄR INTE!!!

- Nej, det sa jag inte heller, jag försöker bara få veta varför du är så trött, om det har hänt nåt särskilt.

- Vad menar du?

-Jo, du sa att du var så trött,,,

- Jaha, jag skulle väl inte ha ringt till dig då. HEJDÅ!

- Stopp, stopp mamma, vad är det nu då?

- Ja, men du är ju så hemskt trött så du kan ju inte prata med mig.

- Men snälla mamma, jag är inte trött, det var ju du som var trött.

- Ja, jag orkar inget mer. Pappa är så tung.

- Har han ramlat igen?

- Ja, inte just nu, men förut.

- Du måste komma ihåg att du inte ska försöka få upp honom. Du ska bara trycka på knappen så kommer hjälp.

- Ja, men det är inte så lätt när han tror att han kan gå och inte behöver någon hjälp.

- Vill du att jag ska komma nu?

- Nej, jag måste gå lägga mig och sova nu.

- Ok, jag kommer i morgon bitti istället, så får vi prata vidare då.

- Hejdå.

 

Femton minuter senare ringer det igen.


- Hej, det är jag. Jag tänkte bara tala om att nu har jag varit och krupit under sängarna och hittade en sån där svart sak, så nu har vi två.

- Var det en fjärrkontroll?

- Njää.

- Eller var det nån hörapparat?

- Njää, det är nog till nån sorts apparat i alla fall. Du får väl se den i morgon.


Spänningen är olidlig, men hon kommer nog inte att minnas i morgon vad hon hittat under sängen.

Tidigare månad - Senare månad
Ovido - Quiz & Flashcards