Direktlänk till inlägg 3 mars 2009

Översvämning och "långpromenad"

Av Trollena - 3 mars 2009 20:06

Morgonen började ganska tidigt med att mamma ringde och undrade vad som skulle hända idag, skulle pappa få komma hem? Jag förklarade att det troligen inte blir idag, att han nog måste bli lite bättre på benen och lite piggare först.

Sen berättade hon att hon haft översvämning i köket, att kranen stått och runnit hela natten. Inte helt omöjligt eftersom jag vet att det rinner ur dåligt i vasken. Men hon sa att hon hade torkat upp allting.

Jag förklarade att jag skulle komma när jag lämnat barnen på dagis och fritids.


När jag senare var på väg ringde jag till mamma och frågade om hon var redo, men hon hade fått mer översvämning sa hon, så det var bra att hon hade lite tid på sig, hon började låta lite desperat nu.

Jag lovade att hjälpa henne när jag kom fram.

Fem minuter senare ringde en tjej från hemtjänsten och berättade att hon var hos mamma nu och att frysen verkade gått sönder, för det var därifrån vattnet kom.

När jag kom dit så konstaterade jag att frysen var hel men avstängd. Mamma verkar alltså stängt av frysen igår kväll, för allting hade tinat.

Det mesta var bara att kasta bort. Sen frosta ur den is som inte släppt och torka ur ordentligt, bra att det blev gjort.

Körde igång frysen igen och kollade den senare på eftermiddan och det verkar inte vara nåt fel på den.

Mamma var nästan i upplösningstillstånd när jag kom, hon bara grät och var väldigt förvirrad. Innan vi for kollade jag upp hennes medicinlåda och hon hade varken tagit gårdagens eller dagens tabletter, klantigt av mig att inte kolla det igår.

Det är ju så här det blir när hon inte tar tabletter, allt blir fel för henne då och hon bara gråter och varje småsak blir en katastrof.

När jag sa åt henne att ta tabletterna, sa hon att hon redan tagit dem, men jag tjatade på så till slut tog hon dem.


Sen for vi till slut upp till pappa på sjukhuset, han satt uppe i en stol när vi kom och såg mest bara less ut.

-Jag vill åka hem, det är så långtråkigt här.

Tycker jag låter som ett bra friskhetstecken.

Tydligen funderar de nu på om de ska fixa det här med stenten, men gå in via levern, få se om de funderat klart till imorgon, annars borde han vara redo att gå hem typ i morgon eller på torsdag.

I dag tog vi med honom på en promenad ända till dagrummet, så det går framåt, men han blev rätt trött efter det.

Pappa fick också besök av sin yngsta syster idag, trevligt.

Han var ännu mer klar idag och även riktigt skämtsam. Det var skönt att få känna igen sin gamla pappa igen.



 
 
Sara

Sara

4 mars 2009 09:19

Va skönt att han verkar vara på bättringsvägen. Hoppas han får komma hem snart så din mamma slipper vara ensam! Kram!

http://www.salibe.blogg.se

 
Therese

Therese

4 mars 2009 12:24

Skönt att läsa att pappa din blivit bättre! Hoppas att han får komma hem snart.

Ta hand om dig/er o stressa inte ihjäl dig med allt du "MÅSTE" hinna med.

Kram

http://therese.bloggagratis.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Trollena - 20 oktober 2009 22:00

Åkte till mamma och pappa i morse som jag lovat. Allting verkade så bra där, mamma var på hyfsat bra humör och hade inte en aning om vad det var hon hittat under sängen igår kväll. Hon for iväg till aktivitetscentret en timme efter att jag kommit d...

Av Trollena - 19 oktober 2009 19:52

-Hej, det är jag. Nu vet inte jag hur jag ska göra och hur jag ska kunna prata med någon. Jag har ju ingen telefon nå´ mer. - Vad menar du? Du pratar ju i telefonen nu. - Jag menar att jag har ingen lur och hur ska jag då kunna prata med någon? ...

Av Trollena - 16 oktober 2009 19:03

I dag på min lediga dag har jag varit och klippt håret. Hade barnen med mig och tjejen min hade sån hemsk hosta. Hade planerat att vara en stund hos mamma och pappa idag, men det sket sig eftersom jag är rädd att pappa ska bli smittad. Jag kilade b...

Av Trollena - 13 oktober 2009 23:08

På förmiddagen när jag var in till pappa (mamma var på aktivitetscentret) så hade fortfarande ingen kommit och hämtat kartongerna, däremot såg det ut som de hade varit och grävt i dem men det kan ju lika gärna vara mamma som gjort det. Nu i kväll när...

Av Trollena - 13 oktober 2009 08:10

Tidig morgon med en rejäl genomgång av tandhygienisten och kontroll av tandläkaren och besök på två olika banker. Det är inte klokt vilken väntetid det var på den ena banken.   Sedan styrde jag stegen mot mamma och pappa. Pappa var rätt pigg oc...

Ovido - Quiz & Flashcards