Alla inlägg den 27 mars 2009

Av Trollena - 27 mars 2009 14:41

Nu är jag tillbaks igen och har gjort hälften av allt jag skulle göra den här dagen.

Hemma hos mamma och pappa var det så där,,,,pappa var pigg och glad och pratsam, men värre med mamma. Det märks när man kommer och hon inte har tid att prata med en att nåt är tokigt. Hon är inte alls intresserad av att man är där, hon bara går och plockar  och flyttar saker, fram och tillbaks springer hon hela tiden.

Jag kollade tablettlådan och hon hade ju totalt missat och ta tabletter på några dagar och på kvällarna hade hon inte tagit nåt, ändå har jag ringt henne varje dag och hon säger att hon har hämtat medicin-lådan under tiden jag varit kvar i luren och hon har sagt "nu tar jag medicinen".

Uppenbarligen och av någon underlig anledning har hon ljugit för mig.

Nu har jag äntligen fått tag i hemtjänstchefen och fr.o.m nu kommer de att påminna henne om medicinen, men hon trodde att det skulle bli svårt eftersom att mamma blir så arg när de försöker hjälpa henne med något.


Jag har sen en tid tillbaks haft känslan av att mamma inte ser mig som hennes barn längre, b.l.a för att när hon frågar efter sina barn så säger hon "pojkarna", jag finns liksom inte med. I dag fick jag misstanken bekräftad, hon kallade mig "den bästa sonhustru man kan ha". När jag sa att jag inte var en sonhustru utan hennes dotter blev hon nästan förskräckt och kunde inte förstå vad jag sa.

Hon vet inte att jag är hennes dotter.

Hur hemskt är inte det???

Jag förstog väl att det skulle komma nån gång men inte redan nu.

Insikten gjorde mig väldigt ledsen, men det var ju nåt jag hade på känn redan.


Nu jobbar jag helgen och sedan åker jag till dem på måndag igen och försöker hjälpa till med tvättstugan, fastän att jag fick en utskällning av mamma för att jag skrivit upp tvättid; - Jag går väl och tvättar när jag vill! Du ska inte komma här och skriva upp tider åt mig!


I dag hade jag lillen med, vilket tyvärr var ett misstag eftersom mamma blev lite aggresiv vid tvättstugediskussionen och 4-åringen blir rädd när det blir gapande.

Så nu har jag fått ringa dagis och säga till om att han måste få komma på måndag för att det inte funkar hos mormor och morfar.

Jag kan inte ta med barnen dit. Det är också jävla tråkigt.

Av Trollena - 27 mars 2009 07:10

I dag har jag ledig dag,,,eller jag är ledig från jobbet men jag tror att det blir stress mest hela dan.

Ska i alla fall åka till mamma och pappa och kolla läget och hjälpa till med det som behövs, får väl se hur länge det blir i dag. Ska träffa tonåringen på stan senare och inhandla sånt han behöver för klassresan till fjällen och sen bara skynda hem för att ordna så att flickan kommer i väg i tid till sin hajk.


Skriver senare om jag har nåt nytt om mamma och pappa.

Ovido - Quiz & Flashcards