Direktlänk till inlägg 19 september 2008

Hur var det med omröstningen?

Av Trollena - 19 september 2008 08:28

Det kändes ju lite meningslöst att ha en omröstning när nästan ingen röstar. Tack till er som gjort det.

Det kanske var en meningslös fråga för er, men det hade varit intressant för mig att se hur vanligt det är bland de som läser om de har någon när och kär med demens, Men, men,,,det var bara 5 stackare som lagt sin röst. Omröstningen får en sista chans idag och sen plockar jag bort den och bryr mig inte om någon ny.


     --------------------------------------------------------------------------------------


För övrigt så har jag ledig dag i dag och är bara hemma med lill-grabben som är förkyld.

Dagen ska tillbringas med AJAX och framåt eftermiddagen kommer det att skina här hemma och bara dofta SÅ gott.


I helgen är det tänkt att jag och mamma ska åka till stugan för att städa undan och förbereda för vintern. Det är inte säkert att hon kommer i håg att vi bestämt det, men hon kommer säkert att följa med.


    ---------------------------------------------------------------------------------------

Dags att lägga in en bild innan jag glömmer hur man gör. Får bli en gammal bild, tagen i fjällen.

 
 
Ingen bild

Jessica

19 september 2008 09:22

Jag har röstat!!! Jasså L är oxå förkyld? Jag med,verkar vara en seg j**la förkylning dessutom *grymt*
Men kan du inte kommahitme lite ajax oxå, du förstår mankan han verkar tro att allt sköter sig av sig självt han.....*kramar*

 
Ingen bild

Trollena

19 september 2008 11:39

Svar till Jessica:
Min käre man tycker inte att det är roligt att städa,,,,???
Men det tycker ju jag,,,,,NOT!
Det hade nog varit roligare att städa om jag visste att det fortfarande såg städat ut efter typ tre timmar, men då har ungarna gått fram som en tromb. Stökigt igen, men åtminstone rent.
Ja, jag får väl njuta av den korta stund dst är fint.
Nu ska jag fortsätta med köket,gruvsamt, stökigaste rummet i dag.

 
Ingen bild

Anki

19 september 2008 19:07

F-n nu är vi sju som röstat undra vad nästa omröstning blir : )
Jag är pigg som vanligt och fått lite vin : ) och har total förträngt min tråkiga dag på jobbet.... sitter nu och lyssnar på girtarr hero och en lite liten pojke som också vill spela...... jag är ju vinglad och vill dansa : )

 
Ingen bild

trollena

19 september 2008 19:41

Svar till Anki:
Nu förstår jag varför Jögge insisterade på att köpa nytt köksbord. Det gamla höll väl inte längre för allt dansande på bordet, på fredagkvällarna. Vad bra att du är glad nu.

 
Ingen bild

Anki

20 september 2008 13:33

Jaha nu är man nykter och på jobbet igen och det är sååååååå härligt att va här med Sara och mysa på men hon vill ju mest jobba och sortera in och sånt......
Ja men kusinerna : Hör av er till mej så tar jag med en dunk rötjut så ses vi vid nån nipa i ångermanland : )

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Trollena - 20 oktober 2009 22:00

Åkte till mamma och pappa i morse som jag lovat. Allting verkade så bra där, mamma var på hyfsat bra humör och hade inte en aning om vad det var hon hittat under sängen igår kväll. Hon for iväg till aktivitetscentret en timme efter att jag kommit d...

Av Trollena - 19 oktober 2009 19:52

-Hej, det är jag. Nu vet inte jag hur jag ska göra och hur jag ska kunna prata med någon. Jag har ju ingen telefon nå´ mer. - Vad menar du? Du pratar ju i telefonen nu. - Jag menar att jag har ingen lur och hur ska jag då kunna prata med någon? ...

Av Trollena - 16 oktober 2009 19:03

I dag på min lediga dag har jag varit och klippt håret. Hade barnen med mig och tjejen min hade sån hemsk hosta. Hade planerat att vara en stund hos mamma och pappa idag, men det sket sig eftersom jag är rädd att pappa ska bli smittad. Jag kilade b...

Av Trollena - 13 oktober 2009 23:08

På förmiddagen när jag var in till pappa (mamma var på aktivitetscentret) så hade fortfarande ingen kommit och hämtat kartongerna, däremot såg det ut som de hade varit och grävt i dem men det kan ju lika gärna vara mamma som gjort det. Nu i kväll när...

Av Trollena - 13 oktober 2009 08:10

Tidig morgon med en rejäl genomgång av tandhygienisten och kontroll av tandläkaren och besök på två olika banker. Det är inte klokt vilken väntetid det var på den ena banken.   Sedan styrde jag stegen mot mamma och pappa. Pappa var rätt pigg oc...

Ovido - Quiz & Flashcards