Alla inlägg den 10 september 2008

Av Trollena - 10 september 2008 13:17

Sittter på jobbet och ska därför försöka fatta mig kort.

Var in en sväng och fixade medicinen åt mamma. Det blev mycket att hålla rätt på nu, krångligt även för mig. Mamma blev förtvivlad.

Ringde och påminde henne i går kväll om den nya anti-depressiva tabletten som hon skulle ta på kvällen.


Nu på morgonen när jag pratade med mamma så sa hon att hon ville diskutera det här med tabletterna och att hon inte förstod varför hon ska ta så många. Jag förklarade att alla behövs och att jag ska skriva en lista där alla mediciner står uppskriven med förklaring om varför hon ska ta dem.

Hon nöjde sig med det svaret.

Mamma lät riktigt glad idag, inte riktigt lika förvirrad, men jag kan inte tänka mig att tabletten börjar verka så snabbt.

Det är bara att glädjas åt de bra dagarna och inte fundera för mycket.


NU ska jag arbeta istället!

Ovido - Quiz & Flashcards