Direktlänk till inlägg 6 september 2008

Garderobsstädning

Av Trollena - 6 september 2008 17:04

Ja, idag har jag äntligen varit hos mamma och pappa, känns som att det var en evighet sedan.


När jag kom dit höll mamma på att städa garderober(!) och såg alldeles vild och arg ut.

Hon var arg för att pappa(?) hade slarvat bort ett par beiga byxor och vild såg hon nog ut för att hon höll på leta som en galning efter dem.

Dom låg på en stol i sovrummet som de skulle göra.

När jag frågade om jag skulle hjälpa till med sängen som mamma hade tippat på sidan för att få dit ett överdrag, så fick jag en sån utskällning som det var länge sedan jag fick.

Humöret var inte det bästa.

Konstigt nog så hade madrassskyddet till bäddmadrassen försvunnit.

Jag sökte igenom hela lägenheten och även tvättstugan, men det var spårlöst borta. Ett av dessa mysterier, som på nåt underligt vis uppstår i mammas närhet nu för tiden.


Eftersom att mamma var på "det" humöret, så tog jag pappa med mig på stan så att han fick göra lite ärenden som han längtat efter.

När vi återvänt till lägenheten så var mamma på bättre humör.


Jag hjälpte till att rensa i garderoberna genom att leta rätt på gamla 70-tals kläder eftersom att jag ska på en 70-tals fest i november. Jodå, jag hittade den perfekta out-fiten. Det enda som saknas är skor eller stövlar.

Birgitta, min goá moster, om du läser detta,,,har du kvar någonting för fötterna sen 70-talet?


Hur som helst, kollade i skåpen och det var handlat men varken mamma eller pappa kunde säga om det var de eller hemtjänsten som handlat åt dem.

När jag kom hem senare så berättade ju Anki (både i telefon och även som kommentar på förra inlägget) att hon sett mamma och pappa på ICA, så tydligen har hemtjänsten inte hjälpt dem. Jag får ringa dem på måndag och kolla hur det gått.


Tyvärr hade mamma missat föreläsningen av favoritförfattaren i går.

Både pappa och hemtjänstpersonalen hade försökt påminna henne, men hon hade bara blivit arg, för hon förstod inte alls vad de pratade om.


Mamma hade också glömt att hämta ut medicinen som jag bett henne att göra, så det får vi ta på måndag när jag ändå följer med henne till geriatriska. Få se hur jag ska få i hop det med jobbet, kanske jobba in lunchen eller nåt liknande,,,det ordnar sig nog. Huvudsaken är att hon kommer dit.

 Den här gången klantar jag mig i alla fall inte och missar tiden.

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Trollena - 20 oktober 2009 22:00

Åkte till mamma och pappa i morse som jag lovat. Allting verkade så bra där, mamma var på hyfsat bra humör och hade inte en aning om vad det var hon hittat under sängen igår kväll. Hon for iväg till aktivitetscentret en timme efter att jag kommit d...

Av Trollena - 19 oktober 2009 19:52

-Hej, det är jag. Nu vet inte jag hur jag ska göra och hur jag ska kunna prata med någon. Jag har ju ingen telefon nå´ mer. - Vad menar du? Du pratar ju i telefonen nu. - Jag menar att jag har ingen lur och hur ska jag då kunna prata med någon? ...

Av Trollena - 16 oktober 2009 19:03

I dag på min lediga dag har jag varit och klippt håret. Hade barnen med mig och tjejen min hade sån hemsk hosta. Hade planerat att vara en stund hos mamma och pappa idag, men det sket sig eftersom jag är rädd att pappa ska bli smittad. Jag kilade b...

Av Trollena - 13 oktober 2009 23:08

På förmiddagen när jag var in till pappa (mamma var på aktivitetscentret) så hade fortfarande ingen kommit och hämtat kartongerna, däremot såg det ut som de hade varit och grävt i dem men det kan ju lika gärna vara mamma som gjort det. Nu i kväll när...

Av Trollena - 13 oktober 2009 08:10

Tidig morgon med en rejäl genomgång av tandhygienisten och kontroll av tandläkaren och besök på två olika banker. Det är inte klokt vilken väntetid det var på den ena banken.   Sedan styrde jag stegen mot mamma och pappa. Pappa var rätt pigg oc...

Ovido - Quiz & Flashcards