Alla inlägg den 27 september 2009

Av Trollena - 27 september 2009 16:25

Innan jag for till föräldrarna idag så for jag och köpte lite kläder åt dem. Pappa sliter ju hårt på byxor nuförtiden och mamma behövde inhandla b.l.a lite hand- och huvudbeklädnad inför den stundande vintern.

När jag kom till dem så låg pappa och sov. Mamma var pigg och glad, hon hade nyss haft besök av sin lillebror, sa hon.

Mamma tyckte att det var roligt att prova  lite nya kläder, det är bara att hoppas att hon kommer använda dem nu. Hon brukar ju inte använda det som är nytt för hon känner inte igen dem och tror alltid att det är någon annans kläder.


Mamma och jag kunde sitta och samtala en bra stund och hon verkade må ganska bra idag. Efter en stund väckte jag pappa så att jag skulle få träffa honom också.

Han tyckte att han kände sig alldeles vilse som inte hade en aning om vilken dag det var.

Han fick lite hjälp med rakningen och jag satt på sängkanten och pratade en stund, sen när det började bli dags att fara för att jag skulle hämta upp lillen som var på kalas, så ursäktade jag mig för pappa eftersom vi inte hann träffas så länge, då sa han;

- Jag är lika tacksam varje gång jag får träffa dig, även om det bara är en kort stund.

Ja, vad ska man säga? Jag blev rörd.

Tupp och höns hos grannen, September 2009  


Av Trollena - 27 september 2009 11:04

Är alldeles strax på väg till mamma och pappa. Hoppas att man kan få en trevlig pratstund med dem och inte bara springa runt i lägenheten och "greja" med något hela tiden. Saknar det där med att bara umgås och kunna sitta och diskutera olika saker eller bara berätta om hur man har det nu förtiden, men den förmågan eller intresset finns inte längre (jag gissar på det första).


Nästa helg tänkte jag att vi skulle fira mammas födelsedag som är mitt i veckan, men det blir nog bättre att ta det på helgen då förhoppningsvis min faster kan ta med sig farmor och komma och hälsa på. Pappa sa sist jag var där att han skulle vilja träffa henne, så då passar det väl bra om de kan komma då. Håller tummarna på att allt funkar och annars får jag ta med mig pappa till farmor någon dag framöver. Man får väl komma ihåg att det är jobbigt för farmor också,,,hon blir 97 år nästa år.

Ovido - Quiz & Flashcards