Alla inlägg den 20 september 2009

Av Trollena - 20 september 2009 17:06

I dag har jag varit hos mamma och pappa. Mamma höll på att städa som vanligt. Jag såg att pappas alla "viktiga" papper som brukar vara i ett speciellt skåp var utrivet över hela tv-rummet, jag öppnade skåpet och där var alldeles tomt. Jag konstaterade för mamma att hon hade städat där OCH jäklar vad arg hon blev:

- Nä, jag har inte rört nåt. Det är ju alla andra som springer här som ska städa jämt. Mot min vilja.

- Dom städar inte i era skåp, de får de inte.

- Jodå, det gör de visst. Hela tiden.

Jag plockade ihop alla papper och la dem i plastpåsar för att ta hem till mig. Jag får gå igenom dem hemma i lugn och ro och så slipper mamma bli så upprörd.

Efter ett tag såg jag henne sitta med en hög brev framför sig;

- Kan du hjälpa mig att förstå de här breven.

- Det är gamla brev, minst tre år gamla.

- Men varför skickar de ut så gamla brev.

- Det är nog brev som du dragit fram nu när du städat.

- Nää, det vet jag att jag inte gjort. De kom med posten idag.

- Ok. Jag tar hand om dem jag.

- Bra, då slipper jag fundera.


Pappa låg i sängen hela tiden jag var där idag, det snurrade i hans huvud. Han var väldigt trött.

Jag hade tänkt ta ut honom i rullstolen nu när det var så fint väder men det vågade jag mig inte på.

Bad hemtjänsten ringa upp mig för att jag ville kolla om det varit lika hela helgen men det var tydligen bara idag, igår hade pappa varit uppe på benen och väldigt glad och skämtsam.

Jag frågade om han var orolig över att det snurrade i huvudet;

- Nä, jag är inte speciellt orolig. Antingen somnar jag in eller också ligger jag kvar här och,,,,snurrar.

Det är min pappa det. Ni som känner honom vet.


Avslutar med att visa hur vacker himlen var över Sundsvallsområdet igår kväll.Utsikt från balkongen 19 september 2009   

Skapa flashcards