Alla inlägg den 17 september 2009

Av Trollena - 17 september 2009 22:04

En härlig sommardag på Arkeologstigen i Nolby   Varit i kontakt med hemtjänsten i dag angående pappa. De tycker att han är ganska mycket sämre än innan han var inlagd på sjukhuset. Han har svårt att komma upp ur sängen på morgnarna, benen vill inte bära honom och de har till och med fått hjälpa honom med frukosten, d v s matat honom. Men senare på dagen verkar han komma i form.

Jag kan inte säga att jag har märkt av denna skillnad, men jag har bara träffat honom typ vid lunchtid och då har han varit uppe på benen i alla fall.

Jag sa åt områdeschefen att de fick sätta in alla extraresurser som de behöver för pappas skull och att de måste lova mig att säga till när det inte går längre, då får vi ordna nåt annat, men eftersom det är problem att hitta ett boende som passar både mamma och pappa, där de kan få vara tillsammans, så blir det nog bara att härda ut ett tag till.


Fick ta en sväng ner till mamma och pappa idag på lunchen eftersom mamma var så upprörd för att plånboken var borta, hon trodde den var stulen, men jag lyckades hitta den och sen blev det lite lugnare tongångar.

Ovido - Quiz & Flashcards