Alla inlägg den 31 mars 2009

Av Trollena - 31 mars 2009 07:04

Tvättstuga hos mamma och pappa igår.

Det gick väl bra förutom att deras torkrum och torktumlare inte var så bra som de borde vara i ett flerfamiljshus, jag fick ta med mig lite grejer hem för att torka färdigt. Vill inte lämna det utspritt hemma hos m & p för då kan det vara nåt som irriterar mamma när hon inte kommer i håg varför det är upphängt överallt i lägenheten.

Mamma protesterade när jag skulle hjälpa henne med tvättstugan, men jag sa att hon hade bett mig om hjälp eftersom att hon haft så jobbigt sist. Men trots att hon inte tyckte att jag skulle hjälpa så ville hon inte följa med till tvättstugan.

Jag vet inte om jag skrivit det förut, men det är hemtjänsten som bett mig hjälpa till med tvätten/alternativt att de tar över tvättningen eftersom de tror att mamma glömmer lägga i tvättmedel i maskinerna.

Eftersom jag vet att mamma skulle bli galen om hemtjänsten skulle sköta tvätten så tog jag på mig att hjälpa henne istället.

Jag gick igenom skåpen när mamma inte tittade och hittade massor med kläder som var upphängda som jag vet att jag lagt ner i tvättkorgen och det var ingen tvekan på lukt och fläckar att det var otvättat.

Jobbigt att man måste smyga med vad man ska tvätta OCH vilka idéer att plocka upp kläderna ur tvättkorgen(????).


Mamma var inte på något vidare humör när jag var där, men hon hade inte tagit tabletterna någé vidare nu heller. Morgontabletterna var tagen men någon kvällstablett var inte rörd på flera dagar.

Hoppas att det snart kommer igång med att hemtjänsten pushar på för att mamma ska ta tabletterna.

Pappa var det desto bättre med, han var riktigt pigg och han såg också ganska pigg ut. Han var uppe under hela tiden som jag var där och grejade med tvätten, d.v.s han sov inte på 5 timmar. Jämför det med två veckor tillbaks när han sov HELA tiden, jämt.

Han har fortfarande inte ont så det känns ju som att han har en chans att kanske få den där "bra perioden" som läkaren pratade om, innan han blir riktigt sjuk och försvinner ifrån oss.

I morgon ska jag till pappa tidigt och träffa arbetsterapeuten och en tekniker som ska ställa in pappas rullstol så den passar hans långa ben, sedan ska pappa till kirurgmottagningen för ett återbesök hos läkaren. Kolla till hur han mår nu bara, få se om hans blodvärde stigit och det lär det ju gjort om man ser hur pigg han är nu.

Ovido - Quiz & Flashcards