Alla inlägg den 14 mars 2009

Av Trollena - 14 mars 2009 19:04

Dagens mål uppfylldes inte i dag heller. Vi var ute och åkte skidor, men sen när jag kom hem så kände jag bara inte för att städa och då gjorde jag inte det. Julgardinerna blir kvar nån dag till.

Däremot tog jag mig en sväng till Birstacity och hittade en konkursrea, känns lite hemskt tycker jag ,att gå rota bland kläderna, bli glad för fynden man gör när man sen börjar tänka på de som jobbar där,,,de blir arbetslösa. Det är ju antagligen en stor grej i deras liv och jag blir lycklig för att jag köper en blus för 50 kr.

Ja, nu ser ni ju hur jag är, har jag inget att ha dåligt samvete för så kan jag snabbt fixa det.


Tog en sväng förbi hos mamma och pappa också och tog med lite matvaror, de låg och vilade bägge två. Jag kollade bara till att allt var ok, tänkte åka dit och vara där lite längre imorgon.

Av Trollena - 14 mars 2009 08:23

Jobbade under gårdagen också. Fick ett samtal från mamma vid halvtio på morgonen då hon var lite smått hysterisk över att hon fått en utbetalningsavi som hon skulle gå till banken med, men hon påstod att banken inte öppnade dörrarna för henne. Jag försökte förklara att hon varit där så tidigt att de inte hunnit öppna men hon sa att hon varit där dagen innan också och att de inte ville öppna dörrarna för henne(????).

Jag lovade att jag skulle komma till dem på lunchen för att reda ut saken. Det är ungefär samma med den mesta posten som kommer, mamma blir hysterisk nästan vad som än kommer och hon förstår inte vad det står i brev eller om saker och ting ska betalas eller vad det betyder. Den mesta posten har jag numer styrt om så den kommer hem till mig men det finns vissa grejer som fortfarande slinker emellan och kommer dit och det orsakar mest besvär.

Hur som helst, på lunchen skyndade jag mig iväg och hämtade upp avin och lovade att jag skulle fixa till det.

Tog en lugnande pratstund med mamma som tyckte att hela dagen hade varit väldigt rörig, det hade varit konstiga människor där som bara hade stått i hallen och vägrade komma in (enligt mamma hade kvinnan stått i hallen i en timme) och det hade blivit så mycket missförstånd, sa hon.

Sen hade någon kommit med rullstolen till pappa men de hade inte provat ut den, de ville inte ens träffa pappa, de hade sagt att den skulle få stå inne i deras gästrum.

Och mamma begrep INGENTING.

Jag förklarade för henne att det var pappas rullstol så det var helt riktigt och kvinnan i hallen måste ha varit arbetsterapeuten som kom för tidigt, d.v.s före rullstolen och då fanns väl inte så mycket för henne att göra,,,,fast jag tror inte riktigt att hon verkligen stog i hallen i en hel timme.

Sen var det bara att stressa tillbaks till jobbet igen.


Få se i dag om jag hinner åka in till stan till dem, målet annars idag är att ta med barnen ut och åka lite skidor och att städa upp här hemma,,,hemmet som håller på att förfalla. Har dåligt med energi för att lägga ner på hemmet och då blir det så här (Jag har fortfarande julgardinerna kvar i köket, skämmigt)

Ovido - Quiz & Flashcards