Alla inlägg den 8 mars 2009

Av Trollena - 8 mars 2009 18:45

Dagens första kontakt med mamma började inte så bra. Hon ringde och bara skrek och skällde i telefonen över att ingen brydde sig om henne, att alla lämnade henne helt ensam.

Att jag försökte förklara läget hjälpte inte, hon bara skrek åt mig att jag inte fattade  nånting (det brukar min tonåring också säga åt mig).

Till slut sa jag bara att jag kommer snart och så la jag på telefonen.

Kändes inte som nån idé att försöka förklara nåt när jag bara fick skäll.

Rätt påfrestande.

Kändes verkligen inte som att jag hade nån lust att hjälpa mamma med nåt efter det, men jag vet ju att det behövs och att pappa vill träffa henne. Det var bara att ge sig iväg.

När jag till slut kom till mamma, låg hon och sov och hade glömt att hon varit arg. Så vi for till sjukhuset, ingen idé att prata om det, det får nog bara henne att må dåligt.


Pappa var riktigt,riktigt pigg idag.

I morgon ska jag ta itu med att ringa hemtjänsten och försöka se till att de kan ta emot pappa hemma. Jag får nog böna och be eftersom det är samma dag det handlar om, men jag vill verkligen att han ska få komma hem för bägges skull, men även för min skull. Det är tryggare när de är på samma ställe, mamma blir lugnare och hemtjänstpersonalen kommer ofta dit för att hjälpa pappa och då håller de ju koll på mamma också.

Skapa flashcards