Direktlänk till inlägg 5 mars 2009

Ännu ett nytt försök

Av Trollena - 5 mars 2009 09:20

Pappa var inte lika pigg igår när vi kom för att hälsa på honom. Han sov rätt mycket och han var dessutom rätt förvirrad.

Han hade fått byta sal till en 4-sal men han trodde själv att han hade flyttat till Säter och alltså satt på psyket,,så han var lite arg (inte likt pappa) dels för att han hade en grind på sängen så han trodde att han var inlåst och även så sa han att; -Ja, det vet man ju hur det är, nu när jag hamnat på psykriatiska kliniken då kommer jag ju aldrig komma härifrån.


Annars verkar det som att de bestämt att de ska ordna det här med stenten men de ska göra det på röntgen och gå via levern.

Låter lite otäckt,,,hoppas att det inte är någon större risk för komplikationer. Remissen var skickad igår men de kunde inte säga hur lång tid innan det blir gjort. Bara att vänta.


I går när jag kom till mamma var hon ganska redig, Vi kunde sitta ner och prata lite grann om framtiden, jag förklarade att jag ville att vi skulle gå till banken och ordna så hon (d.v.s jag) kan betala räkningar via internet, så att vi inte behöver greja med sånt när pappa gått bort, att då kommer det bli så mycket annat att ordna.

Väldigt sansat så sa hon; - Ja, det är lika bra att ordna det nu, vi vet ju att klockan börjat ticka och timmen är snart slagen för honom. Det måste vi ju inse.

Vi funderade lite också på begravningsplats och det gick också bra att prata om.

Efter bankbesöket så gick vi förbi en klädaffär och jag lyckades få med henne in och köpte lite nya kläder,,,det brukar inte vara det lättaste.

Nu gäller det bara att jag får henne att använde dem, för allt nytt brukar hamna längst ner i en låda och så sätter hon på sig gammelkläderna igen. Suck!


På kvällen ringde hon och var förvirrad och undrade var pappa var.


 
 
jessica

jessica

6 mars 2009 07:58

Hej stumpan. Hoppas att han piggnar på sig snart och får komma hem.
*kram*

http://noica.bloggagratis.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Trollena - 20 oktober 2009 22:00

Åkte till mamma och pappa i morse som jag lovat. Allting verkade så bra där, mamma var på hyfsat bra humör och hade inte en aning om vad det var hon hittat under sängen igår kväll. Hon for iväg till aktivitetscentret en timme efter att jag kommit d...

Av Trollena - 19 oktober 2009 19:52

-Hej, det är jag. Nu vet inte jag hur jag ska göra och hur jag ska kunna prata med någon. Jag har ju ingen telefon nå´ mer. - Vad menar du? Du pratar ju i telefonen nu. - Jag menar att jag har ingen lur och hur ska jag då kunna prata med någon? ...

Av Trollena - 16 oktober 2009 19:03

I dag på min lediga dag har jag varit och klippt håret. Hade barnen med mig och tjejen min hade sån hemsk hosta. Hade planerat att vara en stund hos mamma och pappa idag, men det sket sig eftersom jag är rädd att pappa ska bli smittad. Jag kilade b...

Av Trollena - 13 oktober 2009 23:08

På förmiddagen när jag var in till pappa (mamma var på aktivitetscentret) så hade fortfarande ingen kommit och hämtat kartongerna, däremot såg det ut som de hade varit och grävt i dem men det kan ju lika gärna vara mamma som gjort det. Nu i kväll när...

Av Trollena - 13 oktober 2009 08:10

Tidig morgon med en rejäl genomgång av tandhygienisten och kontroll av tandläkaren och besök på två olika banker. Det är inte klokt vilken väntetid det var på den ena banken.   Sedan styrde jag stegen mot mamma och pappa. Pappa var rätt pigg oc...

Ovido - Quiz & Flashcards