Alla inlägg den 2 mars 2009

Av Trollena - 2 mars 2009 18:59

Det var inga problem för dagis och fritids att ta emot barnen, de förstod problemet.

For först upp till sjukhuset utan mamma för att få ett samtal med läkaren i lugn och ro. Det första pappa sa när jag kom var; - Ska du hämta hem mig nu?

Han ville alltså gå hem, men riktigt så lätt var det inte även om de, tro det eller ej, började prata om hemgång.

Pappa var mycket piggare i dag och lite mer klar i huvudet. Han fick fast föda idag och det var inte några problem med det och på eftermiddagen fick jag upp honom på benen och han tog sig en liten promenad in på toaletten. Snacka om att antibiotikan funkade.


Samtalet med läkaren, jo jag fick väl veta att det är vanligt att det blir infektion när man satt in en stent och han trodde inte att de skulle sätta in nån ny stent, men han skulle prata med sina kollegor som kunde det där med stentar ordentligt och höra vad de tycker.

Måste säga att det känns jävligt onödigt att han har en stent som inte fungerar utan bara ger infektioner!!! För detta är ju något som kan bli återkommande. Suck!

Men i alla fall, när febern gått ner så verkar det som att de tycker att pappa ska gå hem, bara det funkar med hemtjänsten och det kommer det att göra enligt samtal med områdeschefen i dag.

Jag tycker det är bra att pappa får komma hem. Då har jag dem på samma plats och det underlättar ju samt att jag vet att pappa vill dö hemma och det är det jag jobbar för nu.


Efter samtalet hämtade jag upp mamma och hon pysslade på med pappa idag också på ett ganska normalt sätt, inte alldeles för plockigt och nervöst utan ganska vettigt.

Så medan vi var där verkade hon vara medveten på alla sätt, men när vi kom hem, på en gång vi parkerade bilen, så började hon igen med att fråga varför pappa inte var med o.s.v


Mamma var förvirrad nu i kväll och har ringt och varit lite uppjagad, hoppas hon blev lugnare efter samtal med mig. Känns inte bra att fara ifrån henne, försökte få henne att följa med mig hem, men det ville hon inte.

Hemtjänsten ska titta till henne ikväll.


I morgon när jag lämnat barnen så blir det ungefär samma procedur igen, bara hoppas att pappa är ännu piggare.


Ovido - Quiz & Flashcards