Alla inlägg den 23 februari 2009

Av Trollena - 23 februari 2009 18:48

Känns som att det var hur länge sen som helst sen jag senast skrev, men det var bara två dagar sen.

Brorsan och hans familj var här i helgen deras intryck verkar vara att mamma är glömsk och pappa är gul. Nädå, de fick lite mer intryck också och pappa uppskattade deras besök jättemycket även om han kanske inte orkar vara uppe och prata så mycket nu för tiden.

Två gånger ramlade pappa under deras visit, en gång nattetid. Inte bra,,,om han ska ramla mycket så vet jag inte hur man ska göra eftersom att varken han eller mamma brukar komma i håg larmknappen. Jag vill verkligen att han ska få bo kvar hemma, det är också hans egen önskan.

Det var roligt att träffa dem igen i alla fall,,,och extra mycket barnen som inte längre är barn, de har blivit så stora. Trist att vi inte träffas mer.

När vi (jag och barnen) kom dit för att träffa dem så blev det för mycket för mamma, hon stängde in sig i sovrummet och grät och vilade.

Senare i går kväll kom den äldsta brorsan, han ska stanna hela veckan.

Det började tufft för honom med att pappa ramlade den här natten också, annars låter det mest som att han har jobbigt med mamma. Mamma verkar vara lite extra snurrig nu. Ska försöka återge samtalet som jag fick idag när jag var på jobbet;

- Hej mamma, hur är det?

- Jag tänkte bara ringa och tala om att jag tror inte att vi får ha kvar pappa över dagen ens.

- Vad är det? Har det hänt något?

- Om det har hänt nåt? Vad är det som ska ha hänt?

- Men vad menar du då? Varför säger du att pappa ska dö?

- Vad är det du säger? Ska pappa dö?

- Nä, jag undrar varför du ringer och säger så där.

- Nu förstår jag faktiskt inte vad du pratar om.

- Var är pappa nånstans?

- Han är där nere.

- Där nere? Är Brorsan med honom?

- Ja, de är där nere bägge två.

- Kan jag få prata med honom?

Nu hörde jag hur mamma argt sa åt brorsan att han hade telefon, samtidigt började hon skrika argt: Hon frågar om nåt har hänt!!!!! Så gav hon brorsan luren och sen sprang hon ut ur lägenheten och smällde ordentligt i dörren. Brorsan fattade ingenting, hon hade varit hur lugn som helst innan. Jag fattade ännu mindre och minst fattade antagligen mamma.


Jag har haft en jobbig känsla i kroppen hela dan efter det, känns inte bra.


Mamma ringde senare också och då var hon lugnare, men hon låter väldigt ledsen och hon säger att hon är så trött.


Jag ska i alla fall försöka vila upp mig och hämta nya krafter nu när brorsan är hemma.

Ovido - Quiz & Flashcards