Alla inlägg den 16 februari 2009

Av Trollena - 16 februari 2009 22:00

Fick till slut prata med läkaren som lyckades att sätta in en stent i pappa. Lättnaden var otrolig för mig att han lyckades med det, dagen förflöt mycket lättare på en gång.

Jag fick förklarat för mig att det var bara en tunn slang de lyckats sätta in, men om det skulle bli stopp i den så kan man lätt sätta in en grövre nu när det redan sitter en där.

Om allt funkar så kommer klådan avta efter 4-5 dagar och det gula kommer försvinna efter en vecka ungefär.

Pappa var tröttare den här gången efter ingreppet. Jag fick komma dit och väcka honom till slut. Den här gången lånade jag en rullstol för att få hem honom och när han kom hem blev han ordentligt ompysslad av mamma.

Annars har mamma varit lite jobbig i dag. Sur för att pappa fick uppmärksamheten, tyckte inte att någon brydde sig om henne.

Ja, vad ska man säga? Det är bara att försöka tänka på att hon faktiskt inte kan rå för det, hon är sjuk, men det var svårt att inte bli arg, när hon blev sur för att jag hjälpte pappa till sjukhuset.

Hon var också arg på mig för att hon tyckte att hon fått vara ensam hemma hela dagen och inte fått veta hur det var med pappa. Att jag ringt fem gånger under dagen för att berätta hur det gick, det hade hon glömt.

Ja ja, till slut blev allting bra.

Av Trollena - 16 februari 2009 12:38

Vill bara skriva lite snabbt att ingreppet lyckades.

Pappa ligger fortfarande och sover, men allt verkar gått bra.

De ringer när jag får komma upp och prata med läkaren och jag räknar med att ta med mig pappa hem efter att jag slutat idag.

Ovido - Quiz & Flashcards