Alla inlägg den 2 februari 2009

Av Trollena - 2 februari 2009 20:22

Nu i helgen hade mamma ringt till en av pappas systrar, fick jag just veta. Hon hade också tyckt att mamma lät väldigt klar i huvudet. 

Mamma hade berättat att pappa var väldigt sjuk och ville att hon skulle hälsa vidare till de andra systrarna. Nu hade jag i och för sig sagt till mamma att jag redan berättat för pappas systrar, men lite grann är det ju inte konstigt att hon glömmer.

Bara att hon lyckats leta upp telefonnumret i katalogen är en prestation.  Deras telefonbok har hon kastat bort, för hon tyckte inte att den behövdes längre. (hmmm)


Jag har just pratat med mamma och allt lät bra, jag hoppas att det verkligen stämmer. Jag har lite dåligt samvete för att jag haft en ledig dag och inte har varit till mamma och pappa.

Men nu är det som det är.

Av Trollena - 2 februari 2009 11:50

Pratade med mamma i telefonen för en halvtimme sen.

Hon sa att pappa var väldigt trött i dag och hade gått och lagt sig igen.

Jag blir orolig att allt kommer gå fortare än vad jag har fått uppfattningen att det skulle göra. Jag vill ju att pappa ska hinna med vissa saker, bl a farmors 96-års kalas om tre veckor.

Usch, det är svårt att tänka framåt.

Ovido - Quiz & Flashcards