Alla inlägg den 29 januari 2009

Av Trollena - 29 januari 2009 23:13

Jag upptäcker att jag har fler släktingar som har tittat in på bloggen, moster Kerstin. Välkommen!

Det är ett lätt sätt att få lite inblick i mina föräldrars liv när man inte har möjlighet att träffa dem så ofta, även om jag egentligen skriver bara för att skriva av mig lite frustration.

Jag har ju också märkt att det är rätt bra att kunna gå tillbaks och läsa när jag behöver veta vilket datum något särskilt hände, det är inte bara mamma som har dåligt minne.

Härligt att du också har kommenterat, det gillar jag.


Tack också till er andra för stödjande kommentarer.

Av Trollena - 29 januari 2009 22:54

I dag har mamma varit förvirrad.

Under tiden jag var på jobbet ringde hon i och för sig bara två gånger, men hon var alldeles snurrig och hon sa att hon hade "rörigt i huvudet".

Vid andra samtalet insåg jag att jag måste kolla till henne, så efter jobbet for jag dit och försökte reda ut saker och ting.


Mamma kom inte i håg att pappa har cancer.

Hon kom i håg att det var något med pappa, men inte vad.

Hon verkar ha en oro i sig och det beror nog på att hon vet att det är nåt dåligt som har hänt, men hon kan inte ta det till sig.

När jag satte mig ner i lugn och ro och berättade (igen), så började hon förstå. Hon upprepade det jag sa och hon blev ledsen och grät också en liten stund.


Nu i kväll har hon ringt tre gånger och varit snurrig.

Det verkar inte som att hon kommer ihåg att pappa har cancer. Hon kan nog helt enkelt inte ta det till sig.

Imorgon är jag ledig och ska fara hem till dem, hoppas mamma är lite lugnare. Jag vill att pappa ska kunna få lite lugnt omkring sig nu.


Har pratat med äldsta brorsan nu i kväll, han planerar att komma hem om några veckor. Pappa kommer att bli glad för det.

Skapa flashcards