Direktlänk till inlägg 26 januari 2009

Min pappa

Av Trollena - 26 januari 2009 08:02

Ska snart fara upp på sjukhuset, måste bara skriva ner några rader om vad jag låg och tänkte på i natt när jag inte kunde somna.

Pappa har ju haft det besvärligt bra länge eftersom att han hör så dåligt. Han har blivit lite isolerad av det, har haft svårt att vara i lokaler med mycket folk, då sorlet bara blivit oljud för honom och där han haft svårt att urskilja vad folk säger till honom. Detta har också gjort att de åtminstone senaste tio åren, kanske också femton, så är det mer mamma man pratat med när det varit nåt särskilt. Det har varit svårare att prata med pappa.


Men det jag tänkte på i natt var hur pappa var när han var ung. Stor och stark och den som tog hand om barnen. Pappa lagade maten, pappa städade, pappa tröstade, pappa for hem från jobbet när jag var sjuk och köpte alltid med något pyssel som jag kunde greja med i sjuksängen.

Pappa var den som alltid skjutsade. Pappa var den man busade med.

Pappa var både mamma och pappa.

Att vara i snickarboden med pappa var bland det bästa jag visste.

Jag vet inte om mina bröder känner igen beskrivningen, eller om det bara var så för mig för att jag var "pappas flicka" och det är inte omöjligt att jag var den som kunde linda honom kring lillfingret.

Men det jag vet är att pappa alltid uppmuntrat mina bröder att försöka, även när de trott att de inte kunde, aldrig blivit arg över ett misslyckande , istället uppmuntrat att försöka igen.

Som barn var pappa den bästa pappa man kunde ha. 

 
 
Sara

Sara

26 januari 2009 09:53

Hade det inte kunnat räcka med allt annat för dig??!! Tänker på dig! Kram!!

http://www.salibe.bloggspot.com

 
Ingen bild

Kathrin

26 januari 2009 14:14

Va fint du skriver om din pappa.....
Tänker på dej
Kram
Kathrin

 
jessica

jessica

26 januari 2009 14:22

Kära lilla gumman. Vet inte riktigt vad jag ska skriva, vill bara att du ska veta att jag finns här om det är nåt. Vad som helst, när som helst!!!! Lova de!
*kram*

http://noica.bloggagratis.se

 
Ingen bild

kusin vitamin

27 januari 2009 11:38

Hej kära kusin... tårarna trillar nerför kinderna på mig. Jag minns min farbror när vi var i fjällen och han hjälpte mig både uppför och nerför den jäääääättelånga backen vid stugan. Jag var så liten jämfört med dig och Hans och kanske inte heller den bästa skidlöparen på orten:-) Det är så svårt att tänka på att han ligger på sjukhuset nu och inte riktigt hör vad doktorn säger eller ens kan dela sin oro med faster. Tur att han har dig. Vill skicka styrka och mod per bokstäver... men det känns futtigt. Jag skickar internetkramar i brist på annat. Tappra tappra du!

 
Ingen bild

Brorsdottern Sabina

30 januari 2009 01:23

Den beskrivningen du gjorde om farfar som du hade när du var barn, upplevde jag för 10 år sen. När han tröstade mig när Mattias retat mig. När han lagade ihop falukorv för att jag var hungrig på kvällen. Och när du nämnde snickarboden så tänkte jag direkt på när vi höll på och måla de nya kubb setet som vi nyss köpt.
Jag som brukar vara en trogen läsare av din blogg missade att göra det sen förra veckan men. man kan inte stoppa tårarna när man läser ikapp bloggen för man har för många fina minnen med farfar.
Jag hoppas du har det bra. och hälsa alla
Brorsdottern Sabina

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Trollena - 20 oktober 2009 22:00

Åkte till mamma och pappa i morse som jag lovat. Allting verkade så bra där, mamma var på hyfsat bra humör och hade inte en aning om vad det var hon hittat under sängen igår kväll. Hon for iväg till aktivitetscentret en timme efter att jag kommit d...

Av Trollena - 19 oktober 2009 19:52

-Hej, det är jag. Nu vet inte jag hur jag ska göra och hur jag ska kunna prata med någon. Jag har ju ingen telefon nå´ mer. - Vad menar du? Du pratar ju i telefonen nu. - Jag menar att jag har ingen lur och hur ska jag då kunna prata med någon? ...

Av Trollena - 16 oktober 2009 19:03

I dag på min lediga dag har jag varit och klippt håret. Hade barnen med mig och tjejen min hade sån hemsk hosta. Hade planerat att vara en stund hos mamma och pappa idag, men det sket sig eftersom jag är rädd att pappa ska bli smittad. Jag kilade b...

Av Trollena - 13 oktober 2009 23:08

På förmiddagen när jag var in till pappa (mamma var på aktivitetscentret) så hade fortfarande ingen kommit och hämtat kartongerna, däremot såg det ut som de hade varit och grävt i dem men det kan ju lika gärna vara mamma som gjort det. Nu i kväll när...

Av Trollena - 13 oktober 2009 08:10

Tidig morgon med en rejäl genomgång av tandhygienisten och kontroll av tandläkaren och besök på två olika banker. Det är inte klokt vilken väntetid det var på den ena banken.   Sedan styrde jag stegen mot mamma och pappa. Pappa var rätt pigg oc...

Skapa flashcards