Alla inlägg den 22 januari 2009

Av Trollena - 22 januari 2009 18:33

Har fortfarande varit rätt lugnt, det enda speciella som hänt är att distriktssköterskan ringde igår och berättade att de skulle ta lite extra prover på pappa eftersom att han blivit gul i ögonvitorna och hans urin är väldigt mörkt, det verkar vara något med levern sa sköterskan.

När jag satt mig och funderade på detta sen så blev jag lite orolig vad det kan vara. Mig veterligt använder inte pappa något som kan skada levern, han dricker just inte så mycket och han äter bara en tablett per dag och den är för blodtrycket och jag har aldrig hört att insulin kan skada levern. Tänk om det är något värre.

Är det en skada man får, att man tror det värsta, när man jobbar med patientjournaler och man upptäcker vad vanligt det är med otäcka sjukdomar?


Nu i eftermiddag ringde sköterskan igen och berättade att de fått provsvaren som inte var någé bra och att en remiss är skriven till kirurgen och att pappa får åka upp på akuten imorgonbitti.

Jag möter upp honom på akuten.

Läkaren som skrev remissen trodde att det kunde vara en gallsten för det kunde tydligen ge dessa dåliga värden. De jag hört om med gallsten, har i och för sig haft jätteont och det verkar inte pappa ha.


Vi får väl se i morgon vad det är. Hoppas att det går bra.

Skapa flashcards