Alla inlägg under december 2008

Av Trollena - 4 december 2008 18:30

Skriver bara lite snabbt nu och försöker skriva mer i morgon när jag är ledig. Antibiotikan har börjat verka för pappa, han hade börjat klarna till. Nu fattade han att han var på sjukhuset, men trodde i och för sig att det var i Härnösand,,,vet inte varför han trodde det.

Det är nu bestämt att han är färdig på medicinkliniken, så nu kan han skrivas hem och fortsätta kuren hemma. Skönt, tycker pappa, jag och mamma.

I går kväll var jag helt säker på att de skulle besluta att han måste amputera mer och att han skulle komma hem och inte klara av att bo hemma längre. Det var svart på min himmel igår och i morse.


Mamma är ju toksnurrig nu, jag hoppas att det funkar nu ikväll för henne. Några av lapparna som talar om för henne var pappa är sitter kvar, men hon verkar ha svårare att se dem nu, hon har väl vant sig.


Jag känner mig mycket bättre nu och nu ska jag väl klara av att jobba i helgen. Mamma kommer att bli lugnare och  hemtjänsten kommer dit fyra gånger per dag.


Nu ska jag gå och krama om go-ungarna!


Av Trollena - 4 december 2008 08:10

I dag har jag "tagit" en dag ledigt från jobbet. Jag klarar inte av allt längre.

Jag är dessutom alldeles för splittrad på jobbet och har alldeles för lätt att göra misstag, vilket inte får hända. Är nog bäst för alla om jag är hemma. (Förlåt tjejer)


Måste försöka reda ut detta med mamma, måste få nån sorts hjälp, hur nu det ska gå till med nån som inte vill ha hjälp och som dessutom inte kan komma i håg att passa tider när hjälp ska komma.


Det första jag gör nu är att försöka röja upp lite hemma eftersom det blivit lidande denna vecka. Sen åker jag till mamma och stökar på med henne och sen åker vi till pappa på sjukhuset + att jag ska med min äldsta på barn- och ungdomsmottagningen och kolla upp hans magproblem. Jag undrar när jag ska få tid att reda ut det här med mamma då,,,hmmm?


Jag grunnar väl på det ett tag till.

Av Trollena - 3 december 2008 22:44

Nu orkar jag inte skriva ens om hur det står till. Nämner bara lite kort att pappa fortfarande ligger inne och jag får inga svar av någon om någonting. Finns det nån på sjukhuset som vet nåt? Jag har inte många gånger haft anledning att klaga på vården, men nu känns det verkligen som att det är under all kritik.

Pappa är jätteförvirrad och ledsen och mamma förstår ingenting, hon har ringt tre gånger i kväll och undrat var pappa är + att hon säger att hennes syster och svåger från Stockholm har varit där och ska sova över, men att de bara försvann när hon gick ut ett ärende(?).

Det känns som att jag tappat räkningen på hur många gånger jag varit och letat mamma på sjukhuset denna vecka, men hon har ju kommit till rätta innan det varit färdigt.

Nu är det oroligt och skitjobbigt.

Dåligt samvete har jag också över att jag får lägga ner så mycket tid på mamma när det är pappa som är sjuk.


Nya friska tag inför morgondagen. Suck!

Av Trollena - 2 december 2008 11:50

Varit och sett till att mamma fick i sig frukost innan jag stack på jobbet. Ringde sjukhuset och fick besked om att pappa blir kvar en natt till.

Han har fått en infektion i sin amputerade fot och de tycker att sockret är för svajigt. D.v.s justering av insulinet.

Infektionen kan vara en anledning till att pappa var så förvirrad i går kväll. Jag tippar på att det blir mer än en natt till, vi får se.

Oroligt för mamma.

Av Trollena - 2 december 2008 08:31

Jag hade tänkt att jag skulle skriva mycket nu för att få med detaljerna som jag lätt glömmer om jag inte skriver ner dem, men nu har jag lite för stressigt för det. Ska snart iväg och lämna lillen till dagis och sedan åker jag till mamma.

Mamma är för tillfället väldigt förvirrad och kommer inte i håg var pappa är och då blir hon extra orolig och snurrig när inte han är i närheten.

Jag har hängt upp MASSOR med stora lappar över hela lägenheten där det står att pappa är på sjukhuset och att han kommer i morgon. Det verkar hjälpa lite grann i alla fall.

Pappa är inlagd på en vanlig medicinavdelning, den avdelning som var mammas "favoritavdelning" när hon var klinikföreståndare på sjukhuset, hon var jätteglad igår att få träffa så många bekanta, men när vi skulle gå på kvällen så fattade hon inte varför pappa skulle stanna. Hon trodde att vi bara var och hälsade på "tjejerna på jobbet".

Pappa var också väldigt förvirrad igår kväll när vi kom till honomn med tårta, jag tror att det blev lite mycket med de flyttningar mellan avdelningar som varit, eller också ordnade jag för trevligt för dem i går kväll för pappa trodde att han var på Folkets Park.


Nä, jag får skriva om vad som hände senare, nu måste jag dra.

Av Trollena - 1 december 2008 23:48

Har inte haft tid att skriva de senaste dagarna, då den mesta tiden gått åt till mina föräldrar. Pappa är inlagd på sjukhus sdan i söndags, men han mår hyfsat bra nu.

Jag ska försöka få mig lite sömn nu och skriver vidare imorgon.

Skapa flashcards