Direktlänk till inlägg 17 december 2008

Frustration efter mötet

Av Trollena - 17 december 2008 17:16

Mötet med biståndshandläggaren gick inte himla bra. Vi kom inte fram till så mycket och jag blir bara frustrerad. Enda egentliga ändringen nu är att om pappa inte är närvarande, så ska mamma få lite mer "tilltittning" + att de kommer och hjälper mamma med måltiderna.

Nåt larm blev det inte tal om eftersom att mamma blånekar till att vara uppe på nätterna och det kan ju vara sant, det vet jag ju inte.

Började prata om att mamma skulle följa med på aktiviteter som finns för andra i liknande situation som är en gång i veckan, då började mamma dra fram papper som hon fått från pensionärsuniversitetet och berättade att där har hon gått sen hon gick i pension (det är några år sen sist hon var med). Det märks att hon har dålig insikt i vad hon själv klarar av.


När kommunfolket gått så tillbringades tiden med att byta lampor, leta rakapparat och rakning till slut. Mamma skulle i väg på apoteket för att hämta medicin (på min order), hon var borta bra länge men till slut kom hon instormande;

- Vad heter du?

- Det vet du, men det behöver du inte säga på apoteket, du ska ju hämta ut din medicin.

- Jaha, jag trodde att jag skulle hämta till dig.

- Men snälla du, varför skulle jag skicka dig att hämta medicin åt mig? 

Man måste hämta medicinen själv nu för tiden, det var därför du var tvungen att gå. Sätt dig ner så skjutsar jag dig sedan.

- Nej, nu ska jag hämta medicinen!

Hon får mycket motion, bara hon inte springer och halkar.


Pappa och jag fick sitta och prata lite i lugn och ro i alla fall. Bad honom att berätta hur han tycker att det är nu för tiden och han berättade att det ändå är lugnare nu än när hon blev arg på honom hela tiden. Numera kan han säga i från när hon gör riktigt tokiga saker.

Jag förklarade vilken diagnos hon fått och lite om prognosen på det, då blev han alldeles tårögd. Det här var ju förstås inte det slut han heller hade trott att det skulle bli och det jävliga är att det kommer inte att bli bättre eller lättare.


Usch vad deppigt.

Nu siktar jag in mig på julen istället, några  lediga dagar och massor med mys med barnen och tänk barnens förväntningar på julaftonen. Härligt!!

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Trollena - 20 oktober 2009 22:00

Åkte till mamma och pappa i morse som jag lovat. Allting verkade så bra där, mamma var på hyfsat bra humör och hade inte en aning om vad det var hon hittat under sängen igår kväll. Hon for iväg till aktivitetscentret en timme efter att jag kommit d...

Av Trollena - 19 oktober 2009 19:52

-Hej, det är jag. Nu vet inte jag hur jag ska göra och hur jag ska kunna prata med någon. Jag har ju ingen telefon nå´ mer. - Vad menar du? Du pratar ju i telefonen nu. - Jag menar att jag har ingen lur och hur ska jag då kunna prata med någon? ...

Av Trollena - 16 oktober 2009 19:03

I dag på min lediga dag har jag varit och klippt håret. Hade barnen med mig och tjejen min hade sån hemsk hosta. Hade planerat att vara en stund hos mamma och pappa idag, men det sket sig eftersom jag är rädd att pappa ska bli smittad. Jag kilade b...

Av Trollena - 13 oktober 2009 23:08

På förmiddagen när jag var in till pappa (mamma var på aktivitetscentret) så hade fortfarande ingen kommit och hämtat kartongerna, däremot såg det ut som de hade varit och grävt i dem men det kan ju lika gärna vara mamma som gjort det. Nu i kväll när...

Av Trollena - 13 oktober 2009 08:10

Tidig morgon med en rejäl genomgång av tandhygienisten och kontroll av tandläkaren och besök på två olika banker. Det är inte klokt vilken väntetid det var på den ena banken.   Sedan styrde jag stegen mot mamma och pappa. Pappa var rätt pigg oc...

Skapa flashcards