Alla inlägg den 7 november 2008

Av Trollena - 7 november 2008 22:10

Jag glömde ju att skriva igår om att mamma äntligen börjar gå upp i vikt.


Ett tag blev hon ju bara magrare och magrare, hon glömde bort att äta.

Sen blev det ju bestämt att hemtjänsten skulle ställa fram mat till henne också, inte bara till pappa. Under vilda protester från mamma förstås, men jag tror att hon fann sig i det till slut.

Jag har faktiskt inte hört henne klaga nånting om det på sistone.


Nu inför magnetröntgen som hon ska på nästa vecka, så ville dom ha uppgifter om bl a längd och vikt, så det var bara att ställa henne på vågen. Om jag minns rätt så var hon nere på 47 kilo ett tag, men nu hade hon gått upp till 54 kilo. Det låter lite mer normalt.

Mamma själv blev alldeles förskräckt och började prata om att hon skulle sluta äta så mycket. Hoppas att det är en tanke son hon redan glömt.


Annars hoppas jag att de har det bra i dag, har inte pratat med dem. Förhoppningsvis kommer de i håg att ringa om det är något.

Jag kommer ju att åka dit något i helgen.

Ovido - Quiz & Flashcards