Alla inlägg den 14 oktober 2008

Av Trollena - 14 oktober 2008 18:06

Lyckades dirigera mamma och pappa till rätt tid och plats via telefonen idag.

Jag ringde taxin, hemtjänsten (för att de skulle ge insulin och mat tidigare), ringde mamma för att påminna flera gånger i morse och det funkade.

På utsatt tid dök de upp på sjukhuset.

Hjälpte dem på plats och sen så skulle de klara sig själv.

Jag for upp till entréhallen och kollade efter dem en timme efter att de haft tiden och sen kollade jag igen en timme senare och träffade jag på dem, då satt de och väntade på taxin, hade varit och fikat, så allt gick bra.


Jag frågade hur det gått på fotvården; mamma sa att allt hade sett så bra ut, det var inga problem, medan pappa sa att de sagt att det var något allvarligt fel med foten och att han hade fått en tid nästa vecka.

När jag kom tillbaks till  min arbetsplats så ringde jag till fotvårdaren för att höra hur det var,,,och bägge två hade missuppfattat.

Pappa har en tid i mitten på december nästa gång, MEN hemtjänsten måste ta tag i att lägga om hans fot så ofta det behövs, det kan innebära varje dag beroende på dagsformen. De måste titta varje dag.

Annars är det risk att det blir samma med den foten som  med den han fått framfotsamputerat (eller värre).

Jag fick i uppdrag att ringa ortopedtekniska för att fixa en tid så att de kan fixa till skon, för det är väl den som ställer till att det blir problem med foten (underhudsblödning).

Och så måste jag också ordna en massa nya och mjuka strumpor till pappa, det var tydligen inte bra när de börjat bli för slitna och lite hårda med det.

Ovido - Quiz & Flashcards