Alla inlägg den 13 oktober 2008

Av Trollena - 13 oktober 2008 18:45

,,till mamma och pappa.

Det var rätt bra med dem.

Pappa var lite tröttare än vanligt, mamma höll på att stöka på med medicinerna. Det blev nästan rätt den här gången.

Jag hade med mig lunch som vi åt tillsammans och sedan tog jag tag i att torka lite skåp och ugnar och sånt i köket.

Jag vill ju inte gärna ta ifrån mamma städningen eftersom att det är det enda hon känner att hon klarar av nuförtiden, men sån torkning låter hon mig sköta.

Kollade även till blommorna som man kan tänka sig att hon ska glömma att vattna, men det blir nog hellre att hon glömmer att hon har vattnat dem. Vissa av växterna simmade i blomkrukorna i dag. Få se om de kommer att torka upp, eller om det är kört för dem.

Blev lite matshopping åt mamma och pappa innan vi (jag och lill-killen) till slut for vidare. Hade lite fler ärenden jag skulle göra efter det, men efter första stoppet som var en skoaffär med en ovillig 3-åring så tog energin slut. Vi for hem.


Jag har inte hört något mer ifrån vårdcentralen.


I morgon ska pappa till fotvården. De måste ta sig till sjukhuset själv, så kanske jag kan få lite tid till att möta dem när de kommer fram och visa dem till rätta och sen när pappa är klar så kan jag ju hjälpa dem att fixa en taxi hem. Måtte det gå snabbt och smärtfritt.


Mamma ville att vi skulle åka ut till stugan till helgen eftersom att vi måste stänga igen för vintern, slå av elen och vattnet o.s.v

Men,,,,vänta nu!

Visst gjorde vi det för, typ tre veckor sen?

Mamma hade inte ett minne av det. Tragiskt.


Nu är det bad-dags för ungarna.

Återkommer med hur morgondagen funkat. Tomorrow

Av Trollena - 13 oktober 2008 07:12

I torsdags efter jobbet var jag in en snabbsväng till mamma och pappa.

På fredagen hade jag tänkt mig ett längre besök där, men då blev ju min lillis sjuk, så då blev det inget.

I helgen hade jag tänkt att jag skulle åka till dem antingen lördag eller söndag, före eller efter jobbet. Men då hann jag inte innan och orkade inte efteråt, ville bara hem (arbetstiden är 10-19).

NU har jag dåligt samvete.

Bara jag fått lite ordning hemma så ska jag åka dit idag och försöka ta mig lite tid.

Hatar verkligen att känna så här.

Skapa flashcards