Alla inlägg den 11 oktober 2008

Av Trollena - 11 oktober 2008 08:04

Jag har glömt att berätta; I torsdags fick jag tag på en sköterska på VC, jag berättade för henne vad som hänt och bad henne att hon skulle hälsa vidare till läkaren.

Sköterskan talade om för mig att det var fel beslut att åka hem från sjukhuset i måndags när pappa blev så konstig. Hon sa att det troligen var en TIA- attack, en liten blödning. Jag borde ha tagit pappa till akuten så att han skulle ha blivit inlagd under minst en natt och undersökt om vad som hänt.

Ja, det är svårt att ta rätt beslut när man bara försöker hålla i hop skocken och det gick ju över så fort.

Vad ska jag säga?

Jag hoppas att det går bra ändå och att inget värre händer nu p g a mitt dåliga omdöme. Sköterskan skulle prata med doktorn och sedan återkomma till mig under fredagen, men det gjorde hon inte.

Hoppas att de kan skynda på röntgen.


Skapa flashcards