Alla inlägg den 30 september 2008

Av Trollena - 30 september 2008 15:13

Ringde mamma för att säga grattis, kolla läget och berätta om att mobila demensteamet kommer på torsdag.


Åh, vad hon började gråta när hon hörde min röst. Tror att hon grät för att hon inte kunde hitta telefonnumret till en av fastrarna. När jag frågade om det var någon särskild anledning till att hon skulle ringa så bröt det lös ordentligt;

- Jamen, jag måste ju få veta om de inte tänkte komma hit. Det är nästan ingen som ringt. Det verkar som att jag är helt bortglömd.

- Men mamma, nästan alla var ju där i söndags.

- I söndags? Det är väl ingen som varit här!

- Jo men, du har ju fått blommor som står där. Det är ju från de som var hos dig.

- Jag såg blommorna och tyckte att det var konstigt att de inte kom. Jag kommer inte i håg att någon har varit här.

- Men pappa då? Kommer inte han i håg?

- Han sitter bredvid mig här och försöker hjälpa mig att hitta telefonnummer.

-Ja, men nu har de flesta varit där redan. Ring inte till dem är du snäll, det skulle bli lite tokigt.

- Åååh, jag vill inte leva längre. Förstår du hur det här är?  Det är ju som att jag inte är riktigt klok längre.

- Du har bara glömt det mamma. Om du tänker efter så minns du nog att några var där. Du satt mitt emot Inger och du fick den fina dikten och sagan av lill-tjejen min, det kommer du väl i håg.

- Jaa, vad den var fin och vad duktig hon var när hon läste upp dom för alla.

- Ja, där ser du. Då kommer du i håg att det var folk som firade dig i söndags då.

- Nja, det kan jag väl inte riktigt säga att jag gör.


Ringde till min "go-moster" och bad henne ringa till mamma för att tala om att de ska komma i kväll för att hon inte ska känna sig helt bortglömd.

Kollar läget senare också,,,,måste nog påminna bröderna om att ringa också. Hans brukar komma i håg sånt, men jag ska påminna ändå.

Av Trollena - 30 september 2008 07:11

Jag glömde ju,,,,,I dag fyller mamma 75 år!


Av Trollena - 30 september 2008 07:02

I går eftermiddag fick jag ett samtal från Monica på mobila demensteamet. De ville bestämma en dag och komma hem till mamma och pappa och se hur de fungerar i hemmiljön.

Detta är en del i demensutredningen.

Egentligen är det bara mamma de ska kolla eftersom att det är hon som utreds, men de vet ju också att det är problem med pappa och att han varit på VC och att det är lite grann på gång där också.

Så, mest är det mamma de ska kolla, men de kommer att ta en liten pratstund och koll med pappa också.

Jag blev tillsagd att inte förbereda med nåt fika, för under testet och samtalets gång kommer de att be mamma sätta på lite kaffe, bara för att se hur en sån grej funkar.


Nu måste jag kolla hur det ser ut på jobbet,,,om det finns någon möjlighet att ta semester den aktuella dagen. Mina dyrbara semesterdagar som jag vill spara och använda för att vara med barnen, men jag har nog inget val, detta måste ju göras.


Jag jobbar kvällen idag, så jag kollar upp vid 10-tiden hur det går.

Skapa flashcards