Alla inlägg den 22 september 2008

Av Trollena - 22 september 2008 18:41

Det slog mig, när jag tittade tillbaka på lite äldre inlägg (somras), att det kanske inte är som jag tror, att mamma har blivit klarare i huvudet.

Det kanske bara är att jag inte har samma tid för dem nu när jag jobbar, som på sommaren, så jag märker inte riktigt hur förvirrad mamma är.

Det kan ju vara ganska lätt vid ett telefonsamtal att dölja det.

Jag åker ju inte dit lika ofta nu när jag jobbar, så det kanske händer lika mycket tokiga saker nu, men jag märker det inte för jag är inte där.

Påminner lite om "Om ett träd faller i skogen och ingen är där och hör det, låter det då?"


Om jag går efter den tanken, då måste jag nog säga att jag är lurad.


Det där tål att tänka på,,,fast det verkar ju inte föreligga någon fara för deras liv. De har ju folk från hemtjänsten som hjälper dem med mat och insulin och omläggning av sår.

Mamma ringer ju lite nu och då och har lite frågor om allt möjligt.


Jag hoppas att de ringer om det skulle bli riktigt tokigt också.

Ovido - Quiz & Flashcards