Alla inlägg den 21 september 2008

Av Trollena - 21 september 2008 17:34

Ja, då var det klart med stugan för i år.

Tog som sagt med mig mamma dit för att städa undan, ta med saker de kan behöva hemma, plocka undan på gården, plocka ur kyl o frys o.s.v

Det gick bra och fort, mamma gick mest runt på gården och bara njöt av att vara där och det tyckte jag hon kunde få göra medans jag stökade undan.


Vi hade bestämt redan innan vi for att pappa skulle få vara hemma, ändå under de här få timmarna, frågade mamma efter pappa fyra gånger.


Mamma var  irriterad på hemtjänsten som gått och handlat åt dem eftersom hon inte sagt att de skulle göra det. Jag försökte förklara att de fått tillåtelse att gå handla om någon ber om det, det kan ju faktiskt vara pappa som sagt till. När jag sa det och att de hjälper mig på det här sättet, så sa hon att det var OK.

Så det gick ju bra.


Ändå, trots det jag skrivit ovan, så tycker jag att mamma verkar lite klarare. Eller åtminstone är hon på bättre humör, då går hon ju inte och "ältar" allt, så hon kanske verkar klarare.

Svårt att säga.

Huvudsaken att hon verkar må bra, då blir det lättare för pappa.


Pappa hade väldigt ont i ryggen. Han hade tydligen gjort en riktig vurpa på golvet i sovrummet häromkvällen.

Mamma och pappa verkar ha fattat det här med trygghetslarmet nu i alla fall, för den här gången tryckte de.

Pappa sa att det tog fem minuter innan nån kom, det tycker jag var snabbt, men det tyckte inte han.

Det känns bra att de fattat vad man ska använda larmet till.


Nä, nu ska jag mysa med ungarna istället, jag hoppas att de vill mysa med mig.


Ovido - Quiz & Flashcards