Alla inlägg den 15 september 2008

Av Trollena - 15 september 2008 14:26

Ringde i går och påminde pappa att han skulle till läkaren idag.

Efter att jag skjutsat lillen min till dagis, så for jag till mamma och pappa. Hjälpte mamma att dela medicinen och skrev ner på lista åt henne exakt vad hon tar för mediciner och varför hon ska ta dem, även hur mycket.

Då kan hon själv kolla, så kanske hon inte blir så orolig över tabletterna. 


Sedan efter en stunds letande efter pappas plånbok, som vi inte hittade, så var vi tvungen att åka till vårdcentralen.


Läkaren upptäckte rätt fort att pappa inte är så klar i huvudet. Så han tog fram papper för att göra ett MMT-test.

Efter diverse frågor så kunde jag konstatera att han fick ett mycket sämre resultat än mamma.

Nu är de i och för sig glömsk på olika vis, men ändå.

Pappa har inte en aning om vilket år det är nu.

Sånt vet ju mamma, men då är hon struligare och plockigare.

Att göra enklare räkning klarade han inte, inte heller att försöka rita av två figurer.

Nån av grejerna var lite tveksamt om han förstod på grund av sin dåliga hörsel, men överlag så var resultatet nedslående.

Prover togs och beställt en CT-skalle för att se efter förändringar och eventuellt vitaminbrist.

Personligen så skulle jag gissa på några småproppar eller nåt liknande.


Sen hem med pappa igen för insulin och mat. Satte igång stora söket efter plånboken och hjälpte mamma att söka saxar, som hon hade hakat upp sig på att leta idag.

Hittade fyra saxar men ingen plånbok.


Inget vidare för mamma idag, missat att ta nya kvällsmedicinen lördag- och söndagkväll. Vet inte om det kan påverka henne redan, men det verkar ju stämma bra.

Sen skynda hem för att hämta på dagis, tjejen min börjar bli stor, så hon fick nyckel och gå hem själv idag när hon slutade tidigt från skolan.



Ska in till dem i morgonbitti före jobbet (börjar jobba kl. 10.00), med diverse saker jag lovat att handla.

Jäkla stressande!



Ovido - Quiz & Flashcards