Alla inlägg den 6 september 2008

Av Trollena - 6 september 2008 17:33

Jag hade tänkt att jag åtminstone skulle få i hop tio röster innan jag bytte omröstning, men jag får nog ge upp nu, det blev bara nio. På begäran av "Bitter fan" eller "Bitter fittan", vet inte riktigt hur jag ska tolka censuren här, så kommer nu en ny omröstning.

Se till nu att det blir över tio personer som röstar.

Av Trollena - 6 september 2008 17:04

Ja, idag har jag äntligen varit hos mamma och pappa, känns som att det var en evighet sedan.


När jag kom dit höll mamma på att städa garderober(!) och såg alldeles vild och arg ut.

Hon var arg för att pappa(?) hade slarvat bort ett par beiga byxor och vild såg hon nog ut för att hon höll på leta som en galning efter dem.

Dom låg på en stol i sovrummet som de skulle göra.

När jag frågade om jag skulle hjälpa till med sängen som mamma hade tippat på sidan för att få dit ett överdrag, så fick jag en sån utskällning som det var länge sedan jag fick.

Humöret var inte det bästa.

Konstigt nog så hade madrassskyddet till bäddmadrassen försvunnit.

Jag sökte igenom hela lägenheten och även tvättstugan, men det var spårlöst borta. Ett av dessa mysterier, som på nåt underligt vis uppstår i mammas närhet nu för tiden.


Eftersom att mamma var på "det" humöret, så tog jag pappa med mig på stan så att han fick göra lite ärenden som han längtat efter.

När vi återvänt till lägenheten så var mamma på bättre humör.


Jag hjälpte till att rensa i garderoberna genom att leta rätt på gamla 70-tals kläder eftersom att jag ska på en 70-tals fest i november. Jodå, jag hittade den perfekta out-fiten. Det enda som saknas är skor eller stövlar.

Birgitta, min goá moster, om du läser detta,,,har du kvar någonting för fötterna sen 70-talet?


Hur som helst, kollade i skåpen och det var handlat men varken mamma eller pappa kunde säga om det var de eller hemtjänsten som handlat åt dem.

När jag kom hem senare så berättade ju Anki (både i telefon och även som kommentar på förra inlägget) att hon sett mamma och pappa på ICA, så tydligen har hemtjänsten inte hjälpt dem. Jag får ringa dem på måndag och kolla hur det gått.


Tyvärr hade mamma missat föreläsningen av favoritförfattaren i går.

Både pappa och hemtjänstpersonalen hade försökt påminna henne, men hon hade bara blivit arg, för hon förstod inte alls vad de pratade om.


Mamma hade också glömt att hämta ut medicinen som jag bett henne att göra, så det får vi ta på måndag när jag ändå följer med henne till geriatriska. Få se hur jag ska få i hop det med jobbet, kanske jobba in lunchen eller nåt liknande,,,det ordnar sig nog. Huvudsaken är att hon kommer dit.

 Den här gången klantar jag mig i alla fall inte och missar tiden.

Skapa flashcards