Alla inlägg den 5 september 2008

Av Trollena - 5 september 2008 21:03

Ja, jag har knappt varit hemma känns det som, på hela veckan. Men det har jag ju, men inte haft så mycket tid till att göra annat än sköta det vardagliga och även avslutat lite av projekten jag drog i gång i helgen.

Ja, ingen behöver vara orolig att jag jobbar ihjäl mig hemma.

Jag gör inte det jag inte orkar.


Däremot har jag inte haft tid att kolla till mamma och pappa nåt i veckan, så jag har egentligen ingen aning om hur det har funkat för dem den här veckan när hemtjänsten skulle hjälpa till med att handla.

Mamma säger att ingen hjälpt dem att handla, men det finns ingen garanti att det är sant.

Det skulle kunna vara så att hemtjänsten frågat om de ska handla åt dem och mamma skulle i så fall sagt nej, för sånt tycker hon att hon klarar själv.

Jag har även talat om för henne att det finns medicin som hon ska hämta ut på apoteket och hon tror att hon varit där och hämtat den, men är inte riktigt säker.

Jag ska åka dit i morgon, så jag får kolla då.


Däremot är jag tok-arg på mig själv för att jag klantade till det så att mamma missade en tid på Vårdcentralen.

Jag samlade i hop alla kallelser som mamma och pappa har till olika ställen och skrev upp dem i almanackan häromdagen och igår kväll när jag sökte nåt helt annat i min väska så hittade jag kallelsen som sa att hon hade tid hos doktorn den dagen.

Så nu får jag ringa VC igen, skämmas för att jag klantat till det och tyvärr kommer det ta längre tid för mamma att få hjälp med sina onda fingrar.

Arg på mig själv.


När jag pratade med mamma idag lät det som en upprepning av tisdagens och onsdagens samtal, hon höll fortfarande på att städa garderober (vilket hon nu har gjort sen förra onsdagen) och hon berättade än en gång om att hon tvättat det hon tvättat i tisdags.

Jag tror inte att hon tvättat det en gång till, utan att hon var så nöjd med resultatet att det känns som att hon gjort det samma dag, eller nåt.

Jag vet inte, men hon låter ju som att det är bra i alla fall.

Att det tar tid att städa garderoberna, det kan man ju förstå, eftersom att hon hela tiden plockar i saker fram och tillbaks och glömmer på några minuter att hon just gått igenom en hög, så då går hon igenom den högen igen och igen och igen.

Ja, ni fattar.


Lördag och ledig dag i morgon, då åker jag dit och hoppas att allt är hyfsat.


Av Trollena - 5 september 2008 13:28

Oj, vad lite jag skrivit på sistone. Sitter på jobbet nu, så tiden räcker inte till riktigt.

Jag ska försöka berätta om det senaste i kväll (om jag hinner).

Ovido - Quiz & Flashcards