Alla inlägg den 24 augusti 2008

Av Trollena - 24 augusti 2008 23:02

För alla som har missat det så har det varit en musikfestival här på orten nu i helgen.

Jag var där med barnen på lördag för barnaktiviteter och gick tillbaks på kvällen utan barn.

Hade egentligen tänkt gå hela familjen på kvällen, men flickan fick feber så maken erbjöd sig att vara hemma med henne.

Jag och Anki rockade loss, men tack och lov inte hela natten. Det klarar jag inte längre (åldern).


Ringde mamma och pappa i dag, allt lät som att det var bra. Helgen hade varit lugn. (Hoppas att det stämmer)

Mamma sa att de skulle åka till stugan i morgon om det var fint väder.

Än en gång försökte jag förklara att de inte bara kan åka i väg. Att det kommer folk som ger pappa insulin och att han måste vara hemma då. Mamma förstog inte vad jag menade.

Hon tyckte att det kunde ju hon fixa. Jag talade om att hon inte kan för det har vi kollat minst fyra gånger. Hon undrade när och jag sa att det var kanske tre veckor sen sist.

-Det kommer inte jag i håg att vi nånsin har gjort.

- Nä, du glömmer det varje gång.

- Hmm.

- Jaja, vi pratar om det när jag kommer i morgon.


(Nej, jag har inte kopierat in ett gammalt inlägg. Det är verkligen så här, IGEN.)


Hon lär väl ha glömt det till i morgon.

Hoppas att hon inte lyckas beställa färdtjänst i morgon.





Ovido - Quiz & Flashcards