Alla inlägg den 21 augusti 2008

Av Trollena - 21 augusti 2008 18:56

I dag när jag var på väg hem från jobbet, ringde distriktssköterskan och berättade att pappa har feber och frossa, så hon hade tagit ett urinprov och det visade sig vara urinvägsinfektion. Frågan var om jag skulle hämta ut penicillin eller om jag trodde att mamma skulle klara av det.

Eftersom att vi (jag och maken) redan var två mil utanför stan och barnen skulle hämtas på dagis/fritids, så sa jag att jag skulle ringa och påminna mamma om att gå på apoteket.


Väl hemma så ringde jag mamma men hon var borta,,,och jag ringde och jag ringde och jag ringde. Efter en timme fick jag tag på henne och då hade hon varit och hämtat ut medicinen. I bland funkar det,,,kanske inte helt felfritt,,,hon hade glömt pappas personnummer så hon fick gå hem igen och hämta det och sedan gå tillbaks och hämta medicinen.


Måste vara perfekta bantningskuren att vara dement, man får springa dubbelt så långt för att man glömmer; saker/vad man ska göra/person-nummer. o.s.v När man dessutom glömmer bort att äta så går man fort ner i vikt.


Första gången jag ringde, så var det en av hemtjänst-tjejerna som svarade.

Hon började prata om vad mamma och pappa har i skåpen. I princip så sa hon att jag måste handla mat åt dem oftare.

Det kändes inget vidare.


Det är ju lite svårt,,,jag känner att jag bor för långt i från mamma och pappa och jag kanske inte skulle jobba heltid heller för att hinna med dem.

Men jag har inte råd att gå ner i tid, i så fall hade jag gjort det tidigare för mina barns skull och att flytta närmare stan känns inte som ett bra alternativ nu. Jag vill inte att barnen ska behöva flytta från sin trygga kompis-miljö.

Jag får försöka lära mig att inte ha dåligt samvete, jag kan fortfarande inte göra mer än mitt bästa och jag måste ändå försöka orka med allt annat också.


Frågade mamma om hon inte skulle gå ut och handla lite mackor och ost och mjölk, men hon sa att de hade så mycket hemma så det behövdes inte.

Inte precis vad hon från hemtjänsten sa.

Ja, det är inget jag kan göra något åt nu i alla fall. De har fil, flingor, bröd och frukt i massor hemma + att de får matlådor varje dag.

Kan inte tänka mig att de svälter ihjäl till i morgon.


Nya friska tag i morgon!

Skapa flashcards