Alla inlägg den 18 augusti 2008

Av Trollena - 18 augusti 2008 14:20

I dag var en bra dag för mamma. Hon lät positiv i telefon när jag ringde i morse.

När jag frågade vad jag skulle handla åt dem så kunde hon i och för sig bara komma på att pappa behövde Alvedon och resten sa hon att jag fick bestämma. Så jag handlade det som jag vet går åt hemma hos dem + Alvedon.

När jag kom dit var mamma på väg ut för att handla Alvedon, det hade hon glömt att jag skulle köpa. Det är inte så lätt alla gånger.


Pappa var trött idag, fick hjälpa honom att byta kläder och så, men sen somnade han.


Mamma pratade om hur bra de haft det när Jan var där (hon menade Hans) och vilket intressant test han hade gjort på henne. Det har jag inte hört resultatet av ännu, så jag får nog ringa brorsan i kväll. Mamma hade tyckt att det var riktigt roligt.


Mamma pratade också om de trevliga tjejerna från hemtjänsten som brukar komma dit. Hon berättade om hur de brukar ta fram mat ur kylen till pappa och att de var så hjälpsamma.

Detta är ju annars det värsta mamma vet, när nån av dem öppnar kylskåpet brukar ju mamma se rött och antingen bråka på dem eller också går hon in i sovrummet och stänger dörren. Det är nog det hon tycker är mest kränkande.


- Vad skönt att du känner så nu.

- Ja, jag har tänkt att jag kan nog bara acceptera hur det är. Försöka ta en dag i taget. Det måste ju gå.


Är det brorsan som fått henne så harmonisk, eller vad är det?

Det kändes skönt, jag upplevde henne som mycket klarare i huvudet än vad hon varit på länge.

Jag njuter så länge det nu håller i sig.

Ovido - Quiz & Flashcards