Alla inlägg den 17 augusti 2008

Av Trollena - 17 augusti 2008 17:26

Helgen har varit lugn för mig.

Jag har inte varit hos mamma och pappa någonting, däremot har jag fått några samtal när mamma inte har hittat saker, så jag har guidat henne per telefon.


På fredagen fick jag samtal från biståndshandläggare som vill sätta in mer hjälp för pappa.

Det de behöver är att ordna frukost åt honom + att han behöver mer mat så att blodsockret inte ligger så lågt som det gör nu.

Men för detta behövs ett godkännande, så de ville bestämma en träff med mamma och pappa och mig.


Jag pratade med biståndshandläggaren om det här med nytt boende och hon berättade om de alternativ som finns. Men detta får vi försöka ta när de kommer på hembesök dit.

Vet inte riktigt hur jag ska lägga upp det för att mamma inte ska sätta sig på tvären och sluta lyssna,,,,,,jag får fundera på det.


Annars har det varit skönt att inte behöva fara dit i helgen, bara få lägga ner tid på oss (familjen) istället. Det behövs.

Imorgon bitti far jag dit och försöker handla, dela medicin och eventuellt ta hem lite tvätt.


På tisdag börjar jag jobba.

Ovido - Quiz & Flashcards