Alla inlägg den 13 augusti 2008

Av Trollena - 13 augusti 2008 07:07

Nu har brorsan kommit. De hade lite struligt igår för mamma hade än en gång (andra gången på en dag) tappat sitt bankkort.

Detta eviga letande!


Jag glömde skriva om vad pappa sa igår.

- Jaha, har ditt främmande åkt nu?

- Vilket främmande?

- Du har väl haft besök av,,,,öhh,ja, dina kusiner och så?

- Nää, vad menar du?

- Ja men ni skulle väl träffas allihop hemma hos dig? Jan skulle väl också vara där?

- Nää, (jag tänkte febrilt för att försöka komma på vad han hade missuppfattat för något), varför tror du det?

-Nähä. Jag trodde det var så.

- Men Jan är ju tillbaks på Gotland.

- Menar du att han är på Gotland nu?

- Ja.

- Kommer han inte tillbaks nåt mer, menar du?

- Nej. Han kommer till jul.

- Jaha.

Det var ju skumt. Jag undrar vad han fått detta ifrån?


Jag pratade med min kusin häromdagen, hon berättade att mamma hade hälsat till henne (via morbror och moster), att hon tänker på henne och hennes situation och undrade hur det gick för henne.

Kul att höra att mamma faktiskt har lite rediga stunder emellanåt. Det blir mer och mer sällan.


Nä, nu måste jag gå ut i regnet och plocka in mamma och pappas tvätt, som jag var så fiffig att hänga ut på tork. Den är inte torr nu.

Ja, har man inte jobb, så skaffar man sig det.

Ovido - Quiz & Flashcards