Alla inlägg den 12 augusti 2008

Av Trollena - 12 augusti 2008 14:02

Besöket på hörcentralen gick bra.

Pappa stod redo när jag kom för att hämta honom och relativt fort gick det på sjukhuset.

Hann även träffa min bästastebästa-vän, men bara några minuter.


Skjutsade hem pappa, fixade medicin åt mamma (hon hade missat några den här gången också), och for sedan och handlade så att de skulle ha mat hemma när brorsan kommer.


Även ordnat nu så att mammas läkare ska ringa upp brorsan så att han får ta del av hur utredningen  fortskrider.


Nu ska jag försöka ta hand om familjen med de riktiga barnen istället.


Tusen tack för love-bombningen som jag fått från mina vänner idag.

Det värmer!

Av Trollena - 12 augusti 2008 08:09

I går  hade jag samtal med hemsjukvården om allt möjligt,påtalade b.l.a pappas toalettbesvär, även de hade uppmärksammat det och de hade beställt hem grejer för att underlätta.

Han hade även missat en tid till fotvården, men det var inte deras fel utan distriktssköterskan hade skrivit upp fel dag.

De var angelägna att träffa pappa, så på onsdag har han fått en ny tid.

Hoppas att brorsan hjälper pappa dit då.


Hemsjukvården hade ingen möjlighet att hjälpa mamma med tabletterna, problemet är ju att det finns bara en där hon accepterar och hon har inte möjlighet att komma in varje dag.

Men jag får väl försöka vara uppmärksam, men det är omöjligt för mig att kolla tabletterna varje dag.


Mamma har varit väldigt trött på sistone, åtminstone säger hon det . Så därför har hon gått med på att låta mig få ta hem lite tvätt och hjälpa henne. Det var bra att hon gick med på det, för jag har ju tänkt att det är lite si och så med tvättningen.


Nu ska jag fixa lite här hemma innan jag beger mig hem till mamma och pappa. Vi ska göra ett nytt försök att komma iväg till Hörcentralen (med hörapparater).

Ska eventuellt göra andra ärenden också, få se hur mitt tålamod är.

Ovido - Quiz & Flashcards