Direktlänk till inlägg 28 juli 2008

Plånboksbekymmer

Av Trollena - 28 juli 2008 19:43

Det första mamma sa när jag ringde var; -Skjutsar du mig till stugan nu?

Inte för att hon kom i håg att vi bestämt det, för det gjorde hon inte, utan för att hon troligen glömt plånboken där.

Jag bad henne att vänta till imorgon, eftersom hon inte varit någon annanstans nu på morgonen, så måste den vara kvar i stugan. Inte första gången. 

Motvilligt gick hon med på det, hon sa i och för sig att hon skulle till busstation och hämta en busslista för att hon skulle åka ut själv, men när jag ringde senare under dagen så hade hon inte åkt.


Än en gång frågade mamma om tabletterna, exakt samma frågor som förra veckan, jag instruerade henne per telefon vilka tabletter hon ska ta idag, så får jag väl dela dem i dosetten när jag kommer dit imorgon. 

Skönt att inte behöva röra bilen idag, hade fullt upp ändå med att fixa till rengöring av poolen, skönt att det är gjort. Jag räknar med att det är många veckor kvar med fint väder.


Ringde färdtjänsten och bad dem kolla hur det såg ut när pappas personnummer kom fram.

Klart och tydligt syntes det att de inte ska få beställa taxi till stugan utan att jag kontaktas. Men det hade ju inte funkat.

Hon jag pratade med tyckte att det var konstigt att den som tog emot beställningen inte reagerat och ringt mig.

Hon kunde inte göra annat än att beklaga och jag vet inte om jag kan göra något mer heller.

Det gick i alla fall bra den här gången, de hade kommit hem så att pappa fick kvällsdosen.


Nä, nu är det hög tid att betala mamma och pappas räkningar.

Imorgon är det som sagt stugan som gäller, jag skriver väl troligen på onsdag när jag måste få göra mig av med all frustration.

 
 
Ingen bild

Anki

29 juli 2008 12:40

Min Lilla vännen...... nu har jag suttit på luchen och kollat igenom allt fällt någon tår och fnittrat lite också men Du vet att du är "ledig" nu och kan ringa och prata med mej för Jag vill ju veta hur ni har det. Men nu kan jag ju läsa här men tja det är ju roligt att höra din röst ibland också. Fick inte klart för mej vad Gotlandsbrosan tyckte och tänkte om allt när han for hem... och stockholmsbrosan då är det inte hans föräldrar också ? Byt hus med dem en vecka i sommar så får han komma "hem " och mysa lite och ni till Stockholm : )
Vi hörs nått nu måste jag ta fram en öron journal.
Massor av kramar till Er allihopa och du hoppas det går bra i stugan.

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Trollena - 20 oktober 2009 22:00

Åkte till mamma och pappa i morse som jag lovat. Allting verkade så bra där, mamma var på hyfsat bra humör och hade inte en aning om vad det var hon hittat under sängen igår kväll. Hon for iväg till aktivitetscentret en timme efter att jag kommit d...

Av Trollena - 19 oktober 2009 19:52

-Hej, det är jag. Nu vet inte jag hur jag ska göra och hur jag ska kunna prata med någon. Jag har ju ingen telefon nå´ mer. - Vad menar du? Du pratar ju i telefonen nu. - Jag menar att jag har ingen lur och hur ska jag då kunna prata med någon? ...

Av Trollena - 16 oktober 2009 19:03

I dag på min lediga dag har jag varit och klippt håret. Hade barnen med mig och tjejen min hade sån hemsk hosta. Hade planerat att vara en stund hos mamma och pappa idag, men det sket sig eftersom jag är rädd att pappa ska bli smittad. Jag kilade b...

Av Trollena - 13 oktober 2009 23:08

På förmiddagen när jag var in till pappa (mamma var på aktivitetscentret) så hade fortfarande ingen kommit och hämtat kartongerna, däremot såg det ut som de hade varit och grävt i dem men det kan ju lika gärna vara mamma som gjort det. Nu i kväll när...

Av Trollena - 13 oktober 2009 08:10

Tidig morgon med en rejäl genomgång av tandhygienisten och kontroll av tandläkaren och besök på två olika banker. Det är inte klokt vilken väntetid det var på den ena banken.   Sedan styrde jag stegen mot mamma och pappa. Pappa var rätt pigg oc...

Ovido - Quiz & Flashcards