Direktlänk till inlägg 29 juni 2008

Besök i stugan

Av Trollena - 29 juni 2008 18:18

I dag for jag och familjen till mamma och pappas stuga. Brorsan hade bett om hjälp att såga ner några träd. Jag behövde inte göra någon insats, det skötte maken, jag såg bara till att barnen höll sig ur vägen.

Mamma berättade att hon inte mått så här bra på flera år och det känns ju skönt, men det är ju iofs något hon brukar säga var fjärde dag, så länge tabletterna funkar. (Undrar varför det jämt går fyra dagar mellan gångerna hon säger så??)


Nä, brorsan säger att hon håller humöret, men har ju noll koll på saker och ting,,,,hon flyttar saker till jättekonstiga ställen, sånt som är lagt i tvättkorgen för att det är smutsigt plockas upp och läggs fram o.s.v Jag tror att även han blir rätt matt på mamma.


Igår hade bägge två börjat packa och var på väg hem, de fattade inte riktigt att det  inte bara är att fara, de måste prata med hemtjänsten först. Jag undrar hur många gånger jag talat om det för dem?


Jag ringde ju mamma häromdagen och förklarade att hon skulle på geriatriska och påbörja utredningen,,,idag fick jag höra av brorsan att hon hade blivit upprörd över det och spytt galla över mig för att jag jämt drog med henne och skulle träffa en massa människor. Men till mig sa hon att det var helt OK allting, suck!


För övrigt tyckte jag att pappa inte verkar någé pigg, för honom är det nog bättre att vara i lägenheten; rymligare och bättre duschmöjligheter och lite mer att göra d.v.s Aftonbladet varje dag.


Mamma vet jag inte hur det var med egentligen, för hon drog sig undan och var inte sig själv,,,kanske det blev efter att hon kom för tredje gången och försökte truga på mig en glass, som hon blev stött ,för då sa jag åt henne att hon skulle lagt in dem i frysen för tio minuter sen.

Men det får jag nog inte veta för antagligen är händelsen glömd nu, hoppas att hennes känsla är det också, för det är ju inte meningen att såra henne, men ibland går det bara inte att låtsas som ingenting.


Det är så jävla synd om dem och jag gruvar mig för hur det blir när brorsan far,,,jag tvivlar på att de kommer att klara sig i stugan själv, de kommer ju inte komma ihåg det här med hemtjänsten utan beställa färdtjänst hur som helst.


Ja, jag försöker i alla fall att bara vila upp mig så länge brorsan är här och det är rätt skönt att inte ha huvudansvaret för tillfället.


Nu ska ungarna i badet, ny arbetsvecka börjar i morgon.


 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Trollena - 20 oktober 2009 22:00

Åkte till mamma och pappa i morse som jag lovat. Allting verkade så bra där, mamma var på hyfsat bra humör och hade inte en aning om vad det var hon hittat under sängen igår kväll. Hon for iväg till aktivitetscentret en timme efter att jag kommit d...

Av Trollena - 19 oktober 2009 19:52

-Hej, det är jag. Nu vet inte jag hur jag ska göra och hur jag ska kunna prata med någon. Jag har ju ingen telefon nå´ mer. - Vad menar du? Du pratar ju i telefonen nu. - Jag menar att jag har ingen lur och hur ska jag då kunna prata med någon? ...

Av Trollena - 16 oktober 2009 19:03

I dag på min lediga dag har jag varit och klippt håret. Hade barnen med mig och tjejen min hade sån hemsk hosta. Hade planerat att vara en stund hos mamma och pappa idag, men det sket sig eftersom jag är rädd att pappa ska bli smittad. Jag kilade b...

Av Trollena - 13 oktober 2009 23:08

På förmiddagen när jag var in till pappa (mamma var på aktivitetscentret) så hade fortfarande ingen kommit och hämtat kartongerna, däremot såg det ut som de hade varit och grävt i dem men det kan ju lika gärna vara mamma som gjort det. Nu i kväll när...

Av Trollena - 13 oktober 2009 08:10

Tidig morgon med en rejäl genomgång av tandhygienisten och kontroll av tandläkaren och besök på två olika banker. Det är inte klokt vilken väntetid det var på den ena banken.   Sedan styrde jag stegen mot mamma och pappa. Pappa var rätt pigg oc...

Skapa flashcards