Direktlänk till inlägg 22 juni 2008

Jobb-söndag

Av Trollena - 22 juni 2008 23:35

Jobbat idag också, lyckades stöka undan rätt mycket som jag legat efter med. Känns bra.

Mamma ringde mig och frågade var pappa skulle på sjukhuset imorgon och vilken tid. Jag hade inte en aning om att han hade någon läkartid.

Jag lovade att jag skulle åka hem till dem efter jobbet och se om de hade någon kallelse liggande någonstans.


Pappa verkar ha haft det jobbigt i helgen, tydligen väldigt ont i benet.

Det kanske inte var så bra att han fick avsluta behandlingen på benet.

Jag ska ringa distriktssköterskan imorgon och fråga om den där behandlingen är något brorsan kan sköta.

Den var ju tydligen väldigt effektiv.


Efter jobbet for jag alltså till mamma och pappas lägenhet men hittade ingen kallelse någonstans och ingenting uppskrivet i almanackan.

Ringde till dem och lugnade dem att det inte var nåt läkarbesök på gång. Brorsan gick ut så att han kunde prata lite i lugn och ro,,,tydligen har mamma och han redan hunnit haft ett rejält gräl, där mamma även anklagade honom för att omyndigförklara henne.


Brorsan berättade även att han hittat en nål till insulinpennan på toaletten imorse och funderade på om pappa kunde varit uppe inatt och tagit insulin. Låter konstigt, tycker jag, men inget förvånar mig längre.


Ledig dag i morgon med barnkalas för en kompis tre-åring. Så nu är det dags att gå till sängs.


 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Trollena - 20 oktober 2009 22:00

Åkte till mamma och pappa i morse som jag lovat. Allting verkade så bra där, mamma var på hyfsat bra humör och hade inte en aning om vad det var hon hittat under sängen igår kväll. Hon for iväg till aktivitetscentret en timme efter att jag kommit d...

Av Trollena - 19 oktober 2009 19:52

-Hej, det är jag. Nu vet inte jag hur jag ska göra och hur jag ska kunna prata med någon. Jag har ju ingen telefon nå´ mer. - Vad menar du? Du pratar ju i telefonen nu. - Jag menar att jag har ingen lur och hur ska jag då kunna prata med någon? ...

Av Trollena - 16 oktober 2009 19:03

I dag på min lediga dag har jag varit och klippt håret. Hade barnen med mig och tjejen min hade sån hemsk hosta. Hade planerat att vara en stund hos mamma och pappa idag, men det sket sig eftersom jag är rädd att pappa ska bli smittad. Jag kilade b...

Av Trollena - 13 oktober 2009 23:08

På förmiddagen när jag var in till pappa (mamma var på aktivitetscentret) så hade fortfarande ingen kommit och hämtat kartongerna, däremot såg det ut som de hade varit och grävt i dem men det kan ju lika gärna vara mamma som gjort det. Nu i kväll när...

Av Trollena - 13 oktober 2009 08:10

Tidig morgon med en rejäl genomgång av tandhygienisten och kontroll av tandläkaren och besök på två olika banker. Det är inte klokt vilken väntetid det var på den ena banken.   Sedan styrde jag stegen mot mamma och pappa. Pappa var rätt pigg oc...

Skapa flashcards