Direktlänk till inlägg 18 juni 2008

Otroligt lugnt

Av Trollena - 18 juni 2008 22:45

Det är lugnt på föräldrafronten just nu.

Samtal från hemtjänsten på landet, de vill veta hur mycket de måste komma ut till pappa i helgen. Jag har inte pratat någé mer med brorsan, drar mig lite för det, jag kanske har lovat för mycket. Men grejen är att de kommer att bli galen om de ska sitta instängd i en lägenhet i stan i midsommar, så han måste nog fixa det här.

Jag får nog försöka åka in till stan och hjälpa mamma och pappa att handla allt till resan ut till stugan, så att inte brorsan behöver fixa allt på midsommarafton. Han kommer alltså sent i morgonkväll till mamma o pappas lägenhet.

Det är svårt att hinna med jobb, familj och föräldrar och dessutom dessa förbannade resor. Jag bor tre mil utanför stan och om jag ska till stugan så blir det sex mil, det tar tid.

Pratat med mamma idag, de har nu börjat med den nya behandlingen av pappas ben, jag hoppas att det inte kommer att ställa till det för honom i helgen, för om jag minns rätt, så är det här något som ska göras varje dag och personalen i stan blev upplärd på Sårvårdscentrum och de ute på landet har ju inte lärt sig det här ännu.

Jag får ringa och prata med sköterskan imorgon bitti och kolla att det inte blir nåt problem.

Annars verkade allt vara bra med föräldrarna,,jag kan ju i alla fall inte anklaga dem för att ringa och störa i tid och otid.

De ber sällan om hjälp, ibland önskar jag att de kunde göra det, så jag slapp att försöka reda ut allt som de strulat till.

Är man nånsin nöjd?


Jag ser på besöksstatistiken att jag har ganska många besökare på bloggen, många som återkommer,,,finns det någon som är i liknande situation som jag som läser detta?

Skriv gärna några rader isåfall, kan vara kul att veta vilka som läser det jag skriver.

Nu är det dags att försöka komma till ro,,jobb i morgon och mycket att göra.

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Trollena - 20 oktober 2009 22:00

Åkte till mamma och pappa i morse som jag lovat. Allting verkade så bra där, mamma var på hyfsat bra humör och hade inte en aning om vad det var hon hittat under sängen igår kväll. Hon for iväg till aktivitetscentret en timme efter att jag kommit d...

Av Trollena - 19 oktober 2009 19:52

-Hej, det är jag. Nu vet inte jag hur jag ska göra och hur jag ska kunna prata med någon. Jag har ju ingen telefon nå´ mer. - Vad menar du? Du pratar ju i telefonen nu. - Jag menar att jag har ingen lur och hur ska jag då kunna prata med någon? ...

Av Trollena - 16 oktober 2009 19:03

I dag på min lediga dag har jag varit och klippt håret. Hade barnen med mig och tjejen min hade sån hemsk hosta. Hade planerat att vara en stund hos mamma och pappa idag, men det sket sig eftersom jag är rädd att pappa ska bli smittad. Jag kilade b...

Av Trollena - 13 oktober 2009 23:08

På förmiddagen när jag var in till pappa (mamma var på aktivitetscentret) så hade fortfarande ingen kommit och hämtat kartongerna, däremot såg det ut som de hade varit och grävt i dem men det kan ju lika gärna vara mamma som gjort det. Nu i kväll när...

Av Trollena - 13 oktober 2009 08:10

Tidig morgon med en rejäl genomgång av tandhygienisten och kontroll av tandläkaren och besök på två olika banker. Det är inte klokt vilken väntetid det var på den ena banken.   Sedan styrde jag stegen mot mamma och pappa. Pappa var rätt pigg oc...

Skapa flashcards