Alla inlägg den 16 juni 2008

Av Trollena - 16 juni 2008 20:48

Nä, egentligen vill jag inte låta så pessimistisk, men det verkar lite struligt med hemtjänsten ute i stugan. De har lite svårt att ta sig dit sent på kvällarna för att ge nattinsulinet till pappa.

Jag har nu bestämt att jag ska lära brorsan att ge insulin så att han kan göra det på kvällarna och eventuellt på morgonen, men sen tycker jag att de ska kunna komma ut och hjälpa dem. Jan kommer ju inte att få en ledig sekund om de inte ställer upp, dessutom är det deras skyldighet att klara av sjukvården i kommunen.

Nån måtta får det vara!

Det ordnar sig nog, blev bara lite störd i min planering.

Verkar jag vara ett kontroll-freak?

Av Trollena - 16 juni 2008 13:55

Jag har haft dåligt samvete hela helgen för att jag inte varit till mamma och pappa, men jag tänkte att eftersom jag är långledig (helg+måndag), så kunde det vänta. De har ju heller inte ringt, så det har nog gått bra. 

Idag har jag varit där, hjälpt till med lite städning och handlat lite grann. Kollade att mamma delat medicinen i dosetten riktigt, det blev ett himla liv på henne när jag kollade, hon tycker att jag lägger mig i för mycket och att jag inte litar på henne. Som att hon inte skulle kunna dela medicin, hon som har varit sjuksköterska!  

Problemet med nya zoloftdosen är att det är en och en halv, alltså lite krångligare än förut.

Hur som helst hon hade gjort rätt på två dagar. På de andra hade hon tagit två tabletter eller också hade hon tagit en och en halv av blodtrycksmedicinen.

Snacka om att bli arg när hon gjort fel,,,och det var mig hon blev arg på.

Försökte förklara att hon kan inte bli så där arg när jag har barnen med mig. Undrar hur de kommer att minnas henne?


Hade egentligen lite mer saker jag skulle hjälpa dem med, men min ork är inte vad den borde vara. Jag får hjälpa pappa att gå på banken en annan dag, han behöver också köpa en ny mobiltelefon.


Har haft kontakt med hemtjänsten ute i bushen idag och förberett dem på att mamma och pappa kommer dit till midsommar. På midsommar kommer äntligen äldsta brorsan hem från Gotland och stannar hemma en månad, DÅ kommer jag att försöka slappna av.


Dags att börja fixa med maten, barnen gnäller.



Tidigare månad - Senare månad
Ovido - Quiz & Flashcards